۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته می شود
معاون وزیر راه و شهرسازی:

بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته می شود

محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی، برنامه ریزی شده و در حال اجراست.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمود محمودزاده با بیان اینکه یکی از اصول اصلی در حوزه کنترل بازار مسکن، مالیات است افزود: شناخت واحدهای خالی مقدمه اخذ مالیات است.

وی ادامه داد: پارسال این اتفاق در وزارت راه و شهرسازی محقق شد و سامانه اسکان و املاک در بهمن پارسال راه اندازی شد.

محمودزاده اضافه کرد: اطلاعات لازم برای بارگذاری در این سامانه را باید از دستگاه‌های مختلف بگیریم که در رأس آن سازمان امور مالیاتی کشور است. به علت محرمانگی اطلاعات، قانونگذار تصریح کرد که باید مجوز هیأت دولت صادر شود.

محمودزاده با اشاره به اینکه این موضوع در کمیسیون اقتصادی دولت، مصوب شد گفت: اکنون بخشی از بارگذاری اطلاعات انجام شده است. وی افزود: امسال سازمان امور مالیاتی، امکان اخذ مالیات را از املاک دارد و وزارت راه و شهرسازی در پی آن است که سرمایه گذاری غیرمصرفی در حوزه مسکن را ناامن کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: در زمان تصدی دوره جدید مدیریت وزارت راه و شهرسازی، حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده داشتیم که امروز از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر شهری فقط ۶۳ هزار واحد باقی مانده است.

محمودزاده افزود: در این مدت ۲۰۰ هزار واحد تحویل شد، ۱۲۰ هزار واحد آماده تحویل است و حدود ۱۰۰ هزار واحد هم پرونده حقوقی دارند.

وی ادامه داد: طرح اقدام ملی مسکن با ۴۰۰ هزار واحد برای دهک‌های ۴ تا ۷ و ۲۰۰ هزار واحد برای دهک‌های اول تا سوم و حدود ۶۷۰ هزار واحد برای دستگاه‌های مختلف ادارات و آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

محمودزاده با بیان اینکه در مجموع بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه ریزی شده و در حال اجراست، اضافه کرد: به زودی در تابستان امسال نخستین مراحل و افتتاح طرح اقدام ملی مسکن را خواهیم داشت که تأثیر قطعی بر افزایش تولید مسکن در کشور خواهد گذاشت.

کد خبر: ۲۳٬۲۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha