۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
افزایش ریسک های سرمایه‌گذاری با نبود ثبات در تصمیم گیری و نظارت
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار عنوان کرد؛

افزایش ریسک های سرمایه‌گذاری با نبود ثبات در تصمیم گیری و نظارت

عباسیان کارشناس بازار سرمایه گفت: علی رغم وجود نهادهای مرتبط، متأسفانه هیچ گونه نظارتی بر تصمیم گیری های سیاست‌گذار دیده نمی‌شود و روز به روز ثبات در تصمیم گیری از بین می‌رود.

سمیه شوریابی؛ بازار: علی عباسیان کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در تحلیلی که از کلیت بازار بورس ارائه داد، تشریح کرد: با توجه به رشد بازارهای موازی و تورم موجود در ایران، شاخص بورس می‌تواند هرچند به صورت اسمی رشد کند اما رشد حقیقی بازار سرمایه منوط به رشد فروش شرکت‌ها و نیز رشد سوددهی آن‌ها می‌باشد.

عباسیان با اشاره به اخبار نرخ خوراک پتروشیمی ها می گوید: چندین هفته است که بازار سرمایه درگیر خبرهای تأثیرگذار نرخ خوراک پتروشیمی ها می باشد که هر بار بعد از اعلام خبر جهت بازار عوض می‌شود، این عدم ثبات تصمیم گیری باعث افزایش ریسک سرمایه‌گذاری شده و نیز باعث عدم ورود سرمایه‌گذار داخلی و خارجی به بازار سرمایه و حتی باعث خروج سرمایه‌گذاران قبلی می‌ گردد.

افزایش ریسک های سرمایه‌گذاری با نبود ثبات در تصمیم گیری و نظارت

وی همچنین افزود: همانطور که مشهود است بعد از اخبارهای نرخ خوراک پتروشیمی ها، بازار کلیتی با رشد منفی داشته و اصلاح قابل توجهی به خود دیده است.

عدم ثبات تصمیم گیری باعث افزایش ریسک سرمایه‌گذاری و نیز باعث عدم ورود سرمایه‌گذار داخلی و خارجی به بازار سرمایه و حتی باعث خروج سرمایه‌گذاران قبلی می‌ گردد

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه ابراز داشت: علی رغم وجود نهادهای مرتبط متأسفانه هیچ گونه نظارتی بر تصمیم گیری های سیاست‌گذار دیده نمی‌شود و روز به روز ثبات در تصمیم گیری از بین می‌رود و متأسفانه پیامد آن ضررهای سنگین سرمایه‌گذاران و از بین رفتن سرمایه اجتماعی و نیز عدم اعتماد به حاکمیت می‌شود.

چنانچه بازار سرمایه را صرفاً اقتصادی بررسی کنیم مجامع می‌تواند باعث رشد بازار شود

عباسیان در نهایت خاطر نشان کرد: از آنجایی که حجم فروش نفت ایران افزایش داشته و درآمد دولت بیشتر شده است، می‌توانیم خوشبین باشیم که دولت کسری بودجه خود را از بازار سرمایه تأمین نکند و از طرفی افزایش حجم فروش باعث افزایش سود صنعت پالایش شده و می‌تواند باعث رشد کلیت بازار گردد.

کد خبر: ۲۳۲٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha