۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۹
افزایش سرمایه‌گذاری در تولید با تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

افزایش سرمایه‌گذاری در تولید با تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه

نماینده مجلس گفت: مالیات بر عایدی سرمایه در کشورهای توسعه یافته از سالیان قبل راه‌اندازی شد تا سرمایه‌گذاری در تولید تقویت شود.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، احسان عسکری فیروزجایی، کارشناس بازار سرمایه، گفت: حجم نقدینگی در کشور رشد می‌کند، بنابراین بانک مرکزی و دولت به دنبال این هستند تا نقدینگی را به طرف بازارهای مولد که به رشد اقتصادی و رشد اشتغال کمک می‌کند هدایت کنند و همچنین این نقدینگی را به سمتی هدایت کنند که تامین مالی شرکتی و تامین مالی دولتی افزایش یابد، به همین دلیل لازم بود تا قانون مالیات بر عایدی سرمایه تصویب شود.

عسکری گفت: مالیات بر عایدی سرمایه در کشورهای توسعه یافته از سالیان قبل راه اندازی شده است، تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه می‌تواند کمک بزرگی به کاهش سفته‌بازی در بازارهای غیر مولد، یعنی بازارهای ارز، طلا، خودرو و مسکن بکند.

این تحلیل گر بازارهای مالی تصریح کرد: با اعمال قانون مالیات بر عایدی سرمایه بخشی از نقدینگی به عنوان سپرده گذاری وارد شبکه بانکی شده و بخشی دیگر وارد بازار سرمایه می‌شود تا در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و همچنین در صندوق‌های بورسی سرمایه گذاری شود.

این فعال بازار سرمایه تاکید کرد: بخشی از پول‌هایی که وارد بازار سرمایه می‌شود به اوراق تامین مالی شرکت‌های بورسی اختصاص خواهد یافت و همچنین بخشی از نقدینگی به طرح‌های سرمایه گذاری که مجوز آن از سمت سازمان بورس و اوراق بهادار یا وزارت اقتصاد و یا بانک مرکزی صادر می‌شود، اختصاص می‌یابد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: مالیات بر عایدی سرمایه مخالفین سر سختی داشت و این مخالفین در بازارهای غیر مولد و با استفاده از سفته بازی به دنبال منافع شخص خود بودند، در نتیجه این افراد فشارهایی را بر دولت و مجلس وارد می‌کردند تا قانون مالیات بر عایدی سرمایه مصوب نشود، اما خوشبختانه این قانون در مجلس فعلی تصویب شد.

احسان عسکری فیروزجایی در پایان تاکید کرد: امیدواریم اثرات قانون مالیات بر عایدی سرمایه در سال‌های آتی برای اقتصاد کشور بیشتر عیان شود و رشد اقتصادی تقویت شود.

کد خبر: ۲۳۲٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha