۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
اقتصاد آمریکا در رکود فرو رفته است| خروج از رکود چه زمان رخ خواهد داد؟
داده های CBI نشان داد؛

اقتصاد آمریکا در رکود فرو رفته است| خروج از رکود چه زمان رخ خواهد داد؟

«جاستینا زابینسکا لا مونیکا» رئیس «کانفرنس بُرد» که نهاد ارزیابی و منتشر کننده شاخص CBI در آمریکا محسوب می شود، طی سخنانی اعلام کرد که اقتصاد این کشور در رکود فرو رفته است.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرغم بهبود آمار مربوط به شرایط کلی اقتصادی آمریکا به ویژه در بخش هایی چون بیکاری و قیمت مصرف کننده، داده های آماری مربوط به شاخص مهم اعتماد مصرف کننده (CBI) برای پانزدهمین ماه متوالی به سقوط خود ادامه داد.

شاخص اعتماد مصرف کننده در ماه ژوئن با ۰۷ درصد افت بیشتر به ۱۰۶.۱ کاهش یافته و این در حالیست که این شاخص برای ماه قبل یعنی می نیز با ۰.۶ درصد افت مواجه شده بود.

از آنجاکه شاخص اعتماد مصرف کننده یکی از معیارهای سنجش فرو رفتن یا نجات یک اقتصاد ملی از خطر رکود محسوب می شود، به اعتقاد کارشناسان ادامه روند فعلی می تواند منجر به حرکت اقتصاد ایالات متحده به سمت رکود اقتصادی شود.

از سوی دیگر، طول زمان ریزش شاخص CBI در قیاس با رکود اقتصادی سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹، بیشتر شده و علیرغم گذشت ۱۵ ماه از آغاز ریزش این شاخص، همچنان در وضعیت نزولی قرار دارد.

«جاستینا زابینسکا لا مونیکا» رئیس «کانفرنس بُرد» که نهاد ارزیابی و منتشر کننده شاخص CBI در آمریکا محسوب می شود؛ طی سخنانی گفت: داده های ماه ژوئن نشان می دهند که فعهالیت های اقتصادی (در آمریکا) طی ماه های آتی باز هم کاهشی خواهند شد. وی همچنین تصریح کرد: بر اساس تخمین های ما، اقتصاد آمریکا احتمالا از اوایل سه ماهه سوم سال جاری در رکورد فرو رفته است و این رکود تا سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۲۳۲٬۶۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha