۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
ایجاد منطقه ویژه اقتصادی مشترک ایران و عربستان با محوریت منطقه ویژه پارسیان
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان:

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی مشترک ایران و عربستان با محوریت منطقه ویژه پارسیان

پارسیان- مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گفت: با توجه به نزدیکی منطقه ویژه پارسیان به کشورهای عربستان و قطر می توان منطقه ویژه مشترک با کشور عربستان با محوریت پارسیان ایجاد کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، سید علی اصغر علامه در بازدید عبدالملکی مشاور محترم رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه کشور از غرفه منطقه ویژه پارسیان در نمایشگاه مشهد، ضمن عرض تسلیت بمناسبت فرارسیدن ایام محرم و تشکر از اقای عبدالملکی مشاور محترم رئیس جمهور برای فراهم کردن این نمایشگاه بیان داشت: منطقه ویژه پارسیان غربی ترین نقطه هرمزگان، همجوار با پایتخت انرژی ایران پارس جنوبی و در کنار سواحل نیلگون خلیج فارس قرار دارد.

وی افزود: منطقه ویژه پارسیان، یکی از بزرگترین مناطق ویژه کشور است که از سال ۱۳۸۶ ایجاد شد اما متاسفانه به دلایل مختلف دچار رکورد شده ولی در دو سال اخیر با حمایت دولت از رکورد خارج شد و روزانه در حال توسعه و رساندن خود به جایگاه واقعی است.

علامه بیان داشت: بندر پارسیان این افتخار را دارد که ۱۰۰ درصد بدست جوانان ایرانی ساخته شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با بیان اینکه در دو سال گذشته در سه حوزه فعالیت داشتیم، عنوان کرد: در حوزه زیر ساخت ۴۰ پروژه زیر ساختی و حوزه سرمایه گذاری ۲۰ قرارداد و تفاهم نامه به امضا رسید.

وی افزود: در حوزه ساخت بندر و صادرات و واردات در حالی که در مرحله ساخت پروژه بندر بودیم حدود دو میلیون تن مواد غیر نفتی از این منطقه صادر شده است.

علامه در بخش دوم سخنان با بیان اینکه همه ما می دانیم در حوزه تولید، سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در چهل سال گذشته شکست خورده ایم، عنوان داشت: در حوزه خلیج فارس رقبای ما داخل کشور نیستند بلکه خارج از کشور هستند مثلا کشور امارت زمین رایگان و تسهیلات در اختیار سرمایه گذار قرار می دهد که جذب شوند و عمدتا از ایران سرمایه گذار جذب کرده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با بیان اینکه ۱۵۰ بسته سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان آماده ارائه است، عنوان کرد: بجای اینکه سرمایه گذار به سمت مان بیاید ما باید به سمت شان برویم و این را قبول کنیم که آنچه واقعا امروز در جنگ اقتصادی اتفاق میوفتد کار اصلی را سرمایه گذاران و تولیدکنندگان انجام می دهند.

وی افزود: ما در منطقه ویژه خود را در خدمت کسانی که اراده انجام تولید دارد قرار داده ایم و به سمت سرمایه گذاران می دویم و در هر شرایطی در کنار آن ها هستیم.

علامه با بیان اینکه باید با سرمایه گذاران مهربان باشیم گفت: اگر سرمایه گذاران متوجه شوند که دولت و مسئولان در کنار آنان و دغدغه رفع مشکل آنان دارند با تمام وجود با همه مشکلات به کار خود ادامه می دهند.

وی پیشنهاد داد: با توجه به اینکه تنها بندر تخصصی صنایع معدنی، فلزی و پتروشیمی کشور در این منطقه در حال احداث است و نزدیکترین فاصله دریایی با کشورهای عربستان و قطر دارد، منطقه ویژه مشترک ایران و عربستان با محوریت پارسیان ایجاد شود.

کد خبر: ۲۳۲٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha