۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸
ایجاد ۶هزار شغل در ایلام/ نرخ بیکاری تک رقمی شد
استاندار ایلام خبر داد:

ایجاد ۶هزار شغل در ایلام/ نرخ بیکاری تک رقمی شد

ایلام- استاندار ایلام از ایجاد شش هزار شغل طی دو سال اخیر در این استان خبر داد و گفت: نرخ بیکاری در ایلام تک رقمی شده است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی اظهار کرد: طی دو سال گذشته با انجام تمهیدات ویژه از جمله ایجاد سرمایه گذاری های بزرگ در استان و ارائه تسهیلات اشتغالزایی، رفع موانع تولید، احیا و راه اندازی طرح ها و پروژه های تولیدی در ستادهای اقتصاد مقاومتی بیش از شش هزار شغل در استان ایجاد و نرخ بیکاری استان تک رقمی شده است.

وی افزود: نرخ بیکاری در استان از بالای ۱۷ درصد در قبل از دولت تدبیر و امید به ۸.۱ درصد رسیده است.

سلیمانی دشتکی در خصوص دیگر ظرفیت های توسعه ای استان به آماده شدن زیرساخت مرزهای چیلات و چنگوله و استفاده بیشتر از ظرفیت مرز در برای توسعه و تولید استان اشاره کرد و گفت: باتوجه به دستور معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ایجاد و راه اندازی مرز هلاله شمالی، زیرساخت های این مرز نیز در حال ساخت است تا استان ایلام نقش حائز اهمیت خود را در شرایط امروز کشور در مراودات تجاری و بازرگانی و اقتصادی با کشور عراق ایفا کند.

استاندار ایلام در مورد دیگر ظرفیت‌های مرزی برای توسعه استان هم افزود: با وجود توسعه کمی و کیفی زیرساخت های اربعین در استان، بیش از ۶۵ درصد زوار اربعین در کشور در سال های ۹۷ و ۹۸ از این مرز تردد کرده اند.

کد خبر: ۲۳٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha