۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
احصاء درآمدهای دولت از طریق مولدسازی در سال ۱۴۰۲

احصاء درآمدهای دولت از طریق مولدسازی در سال ۱۴۰۲

­کارشناس بازار سرمایه گفت: ۱۰۸ هزار میلیارد تومان از طریق مولد سازی و فروش دارایی‌ها و املاک و مستقلات کشور برای سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده است.

به گزارش بازار، علی مظفری افزود: در مصوبه بودجه سال ۱۴۰۲، ۲۰۸ شرکت و بنگاه دولتی واگذار و ۱۰۸ هزار میلیارد تومان، از طریق درآمدهای دولت احصاء و تجمیع می شود.

وی تصریح کرد: دولت تصمیم دارد بخشی از درآمدهای مولدسازی(فروش دارایی های املاک و مستقلات) را در بخش انبوه سازی و یک میلیون مسکن تزریق و همچنین در پروژه های نیمه تمام دولت که از سالها و دولت های قبلی باقی مانده است، هزینه کند.

این کارشناس بازار سرمایه اشاره کرد: بخش دیگری از این درآمدها، باز هم مثل روال گذشته قرار است برای رد دیون و بدهی دولت به دستگاه های مختلف هزینه شود.

مظفری در باره واگذاریها و عملیاتی کردن بخش خصوصی در سال ۱۴۰۰ افزود: ۱۵ درصد به عنوان سهام عدالت توزیع و منتشر و %۱۳ از بنگاه ها و شرکت های دولتی نیز به بخش خصوصی واگذار شد.

وی ادامه داد: ۲۰ درصد از این خصوصی سازی به رد دیون و بدهی های دولت و %۳۱ هم به نهادهای عمومی غیر دولتی واگذار شد.

این کارشناس بازارهای مالی در انتها گفت: سازمان خصوصی سازی به صورت جدی در حال پیگیری و مذاکره با بنگاه های اقتصادی دولتی است تا خصوصی سازیِ واقعی را عملیاتی کند.

کد خبر: ۲۳۲٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha