۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
کشف ۳ هزار میلیاردی کالاهای احتکاری با اجرای طرح سراسری

کشف ۳ هزار میلیاردی کالاهای احتکاری با اجرای طرح سراسری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف انواع کالاهای اساسی و ضروری در اجرای طرح سراسری مبارزه با احتکار کالاهای اساسی به ارزش بیش از ۳ هزار میلیارد ریال در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا، گفت: در اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تدابیر صادره مبنی بر مبارزه با احتکار و گران‌فروشی کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، طرح سراسری تشدید مبارزه با احتکار کالاهای اساسی و ضروری در هفته گذشته به مدت سه روز در سراسر کشور به اجرا در آمد.

وی افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان‌ها با استفاده از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی در مدت مذکور در بازدید از یک هزار و ۵۲۴ واحد صنفی و انبار موفق به کشف انواع کالاهای احتکارشده، از قبیل: ۵ هزار و ۲۶ تن قند و شکر، ۴۴۸ تن برنج، ۲۳۹ تن حبوبات، ۲۸۰ تن ماکارونی، ۵۵ هزار قوطی تن ماهی، ۷۱۳ هزار بسته چای، هفت هزار قوطی رب گوجه فرنگی، ۱۰۱ تن خشکبار، ۱۵۴ تن گوشت و مرغ، ۵۸ تن آرد، ۴۳ تن ادویه جات، ۱۰ تن روغن خوراکی، ۹۱ هزار بطری آبمیوه و دلستر، ۳۰ دستگاه خودرو، ۱۵ هزار و ۷۰۰ قطعه لوازم یدکی خودرو، ۶۸۳ حلقه لاستیک خودرو، ۱۲۱ هزار روغن موتور و ضد یخ، ۲ هزار و ۳۶۸ دستگاه لوازم خانگی، ۲۹۲ هزار لیتر مواد شوینده، ۱۲ هزار قلم لوازم الکترونیکی، ۲۱۴ هزار لیتر سم و کود شیمیایی و ۴۰ هزار عدد لوله و اتصالات می‌باشد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: کارشناسان مربوطه ارزش کشفیات ذکر شده را بیش از ۳ هزار میلیارد ریال برآورد کردند و همچنین در این راستا تعداد ۱۳۰ نفر دستگیر و به همراه پرونده‌های متشکله جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از هموطنان خواست: در صورت مشاهده هر گونه احتکار و قاچاق کالا و ارز، موضوع را از طریق فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کد خبر: ۲۳۲٬۶۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha