۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۹
ضرورت به کارگیری مکانیزمی در برنامه هفتم برای پیش‌بینی‌پذیر شدن تصمیمات دولت بر بورس
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

ضرورت به کارگیری مکانیزمی در برنامه هفتم برای پیش‌بینی‌پذیر شدن تصمیمات دولت بر بورس

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس پیش‌بینی‌پذیر کردن تصمیمات اثرگذار دولت بر بازار سرمایه در لایحه برنامه هفتم توسعه را از جمله اقداماتی دانست که می‌تواند به این بازار کمک کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی درباره وضعیت بازار سرمایه، گفت: رشد بازار سرمایه به رونق تولید و سرمایه‌گذاری در زیرساخت تولید کشور بستگی دارد به این معناکه هرچه وضعیت اقتصادی رونق بیشتری داشته باشد، طبعا ارزش دارایی‌هایی که پشتوانه سهام است، ارتقا می‌یابد وسهام سیر رشد طبیعی و معقولی را پیدا می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این بین ما برخی مداخلات دولت را داریم که امکان پیش‌بینی را به سهامداران و سرمایه‌گذاران نمی‌دهد؛ تصمیم گیری‌ها پیش‌بینی‌پذیری برای سهامدار و سرمایه گذار نیست به این معناکه این افراد نمی‌توانند پیش‌بینی درباره نرخ خوراک، عوارض صادراتی و... در سال آِنده داشته باشند یا نمی‌دانند تصمیم گیری‌های دولت در حوزه ارز و صادرات چه خواهد بود این موضوعات در بحث سودآوری شرکت‌ها اثرگذار است و طبعا انتظارات فعالان بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی به موضوع بازده سرمایه گذاری‌های جایگزین اشاره کرد و افزود: زمانیکه برخی بازارهای ما که می‌توانند برای سرمایه‌گذاران جایگزین بورس شوند، رونق پیدا می‌کنند، بورس جذابیت خود را از دست می‌دهد به طور مثال اگر در بازار ارز رونقی ایجاد شود یا در بازار طلا رونق ایجاد شود به طبع بازار سرمایه که زقیب این بازارها است جذابیت خود را از دست می دهد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس پیش‌بینی‌پذیر کردن تصمیمات دولت -که بر بازار سرمایه اثرگذار است-در لایحه برنامه هفتم توسعه را از جمله اقداماتی دانست که می‌تواند به این بازار کمک کند و تصریح کرد: نمی‌توان گفت که خودرو در بورس کالا عرضه شود اما روز بعد ورای رقابت بیان کند که این موضوع اجرایی نیست.

کد خبر: ۲۳۲٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha