۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
اعلام آمادگی وزارت کار برای سرمایه‌گذاری مشترک با عراق
وزیر تعاون در دیدار با وزیر کار عراق مطرح کرد

اعلام آمادگی وزارت کار برای سرمایه‌گذاری مشترک با عراق

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه آمادگی لازم را برای توسعه همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک با کشور عراق دارد.

به گزارش بازار، سیدصولت مرتضوی درنشست با «احمد الأسدی» وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری عراق که بعدازظهر امروز چهارشنبه ۲۸ تیرماه، در محل این وزارتخانه برگزار شد بر هم‌سویی سیاست‌های کلی ۲ کشور تأکید کرد.

وی افزود: برای توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه‌های کار ، تعاون، رفاه اجتماعی و انتقال تجربیات آموزش فنی‌وحرفه‌ای، حوزه‌های بهزیستی، اشتغال و ... به عراق آماده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اشتراکات مذهبی و فرهنگی میان ایران و عراق، ضمن ابراز خرسندی از حضور هیئت عراقی در کشورمان، افزایش مبادلات تجاری با عراق و دستیابی به سطح کلان توسعه دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه را در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد.

مرتضوی، عراق را کشور دوست و برادر نامید و افزود: امیدواریم با توافقات و همکاری دوجانبه ایران و عراق امسال نیز مانند سال‌های گذشته شاهد برگزاری عظیم پیاده‌روی اربعین که نشان‌دهنده اتحاد امت اسلامی است، باشیم.

«احمد الأسدی» وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری عراق نیز در این نشست گفت: در بازدید از شرکت‌های اقتصادی و کارخانه‌های مختلف شاهد پیشرفت‌های‌های ایران در صنعت‌های مختلف بودیم که‌ امیدواریم این تجربیات موفق را به عراق منتقل کنیم.

وی افزود: همکاری صندوق‌های تأمین اجتماعی ایران و عراق با هدف افزایش سطح سرمایه‌گذاری مشترک آغاز شده و به‌زودی گام‌های اولیه اجرایی آن برداشته می‌شود.

وزیر کار و امور اجتماعی عراق با اشاره به آغاز ماه محرم‌الحرام و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، نام امام حسین(ع) و ماه محرم را برکت آغاز همکاری دوجانبه اخیر میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق دانست.

الأسدی با بیان این‌که امروز شاهد آغاز یک نهضت اقتصادی در عراق هستیم، اضافه کرد: عراق در تأمین مواد اولیه نیازمند همکاری با ایران است.

وزیر کار و امور اجتماعی عراق در رأس هیئتی دوشنبه ۲۶ تیرماه به‌منظور سفری چهار روزه وارد ایران شد و با معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس سازمان بهزیستی کشور، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای، مدیرعامل بانک رفاه کارگران و جمعی از معاونین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دیدار و گفت‌وگو پرداخت و از برخی مجموعه‌های اقتصادی و شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازدید کرد.

کد خبر: ۲۳۲٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha