۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹
افزایش بهره مندی عمومی از نفت با گواهی سپرده انرژی

افزایش بهره مندی عمومی از نفت با گواهی سپرده انرژی

مدیرعامل سابق بورس انرژی ایران گواهی سپرده نفتی را یک ابزار نوین مالی دانست که در صورت حمایت وزارت نفت دارای ظرفیت‌های فراوان به‌لحاظ سرمایه‌گذاری و مدیریت ریسک است.

به گزارش بازار، سیدعلی حسینی گفت: سرمایه‌گذاری در این ابزار یک امر کاملا تخصصی و حرفه‌ای و نیاز به شناخت کافی از بازار انرژی و توان بالای تحلیل و پیش‌بینی دارد.

مدیرعامل سابق بورس انرژی ایران با تاکید بر جذابیت بالای مشارکت در معاملات نفتی و ابزارهای مبتنی بر آن عنوان کرد در صورتی که ارتباط منطقی و عملیاتی بین بازار فیزیکی نفت خام و بازار مالی آن برقرار شود به نحوی که به تدریج بازیگران واقعی از طریق خرید اوراق مالی، نفت خام را تحویل و صادر کنند، این ابزار می‌تواند به جذب و گردش نقدینگی در بازار سرمایه کمک کند.

مدیر عامل سابق بورس انرژی ایران تاکید کرد: ابزارهای نوین مالی هریک قطعات پازل بازار سرمایه را تشکیل می‌دهند و متناسب با ویژگی‌های خود می‌توانند نقشی مهم و راهبردی در توسعه بازار سرمایه داشته باشند.

وی بیان داشت: اصولا بازارهای سرمایه و ابزارهای آن یکی از مجاری اصلی و صحیح عمومی‌سازی دارائی‌ها و برخورداری عموم مردم از منافع اقتصادی است.

حسینی خاطرنشان کرد: وجود بازار سرمایه شفاف، فعال و کارآ یکی از نشانه‌های سلامت اقتصادی است؛ بنابراین گسترش و پیاده‌سازی صحیح ابزارهای مالی نوین از جمله گواهی سپرده نفت خام می‌تواند بهره‌مندی عمومی از صنعت نفت را افزایش دهد.

کد خبر: ۲۳۲٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha