اختصاص زمین ۵۰ هکتاری برای انتقال تولیدی های کیف و کفش به خارج از تهران
در جلسه رفع مشکلات صنف کیف و کفش مقرر شد

اختصاص زمین ۵۰ هکتاری برای انتقال تولیدی های کیف و کفش به خارج از تهران

در جلسه رفع مشکلات صنف و بازار کیف و کفش که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، در خصوص مسائل پاساژ سوخته کیف و کفش در بازار بزرگ تهران بحث، بررسی و تصمیم گیری شد.

به گزارش بازار، پیرو بازدید دو هفته گذشته معاون اول رئیس جمهور از بازار کفش بازار بزرگ تهران و نشست با کسبه و تولیدکنندگان جلسه رفع مشکلات صنف و بازار کیف و کفش تهران به ریاست محمد مخبر و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، شهردار و استاندار تهران و مسئولان دستگاه‌های مربوطه برگزار شد. در این جلسه در خصوص مسائل و جبران خسارات پاساژ سوخته کیف و کفش در بازار بزرگ تهران و همچنین رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی کیف و کفش در استان تهران بحث، بررسی و تصمیم گیری شد.

مخبر در این جلسه با اشاره به اهمیت، جایگاه و قدمت فعالان صنف کیف و کفش در طول سالیان گذشته در اشتغالزایی و کمک به رشد تولید ناخالص داخلی به بازدید دو هفته گذشته خود از بازار کیف و کفش تهران اشاره و تأکید کرد: اقدامات و جلسات انجام شده طی دو هفته گذشته برای حل مشکلات این صنف مهم، نشانگر توجه و اهمیت دولت به بخش‌هایی از صنعت کشور با نرخ اشتغالزایی بالا است که باید هر چه سریعتر مشکلات باقیمانده در خصوص کسبه پاساژ سوخته و مشکلات تولیدی در این صنف حل شود.

همچنین در این جلسه گزارشی از اقدامات لازم و انجام شده در خصوص تعیین تکلیف پاساژ سوخته کیف و کفش از جمله عملیات آواربرداری، اعطای مجوز بازسازی و همکاری نهادهای ذیربط با کاسبان و تولیدکنندگان این پاساژ ارائه شد.

معاون اول رئیس جمهور پس از استماع گزارش روند اقدامات انجام شده در دو هفته گذشته دستور داد تا در خصوص عملیات بازسازی پاساژ سوخته با کمک و اعلام آمادگی کاسبان و تولیدکنندگان این پاساژ، شهرداری تهران، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و مالک پاساژ ظرف روزهای آینده هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

همچنین در خصوص فعالان حوزه تولید کیف و کفش در منطقه قرچک تهران نیز پیش بینی شد تا با مسئولیت وزارت صمت در فاز سوم توسعه شهرک صنعتی در این منطقه مشکلات تولیدکنندگان از جمله تعویق در پیش پرداخت و اقساط زمین‌های واگذاری شده و مزایده برای واحدهای کوچک با همکاری این وزارتخانه و شرکت شهرک‌های صنعتی هر چه سریعتر رفع شود.

مخبر همچنین از وزیر صمت خواست تا در خصوص واگذاری امتیازات و امکانات به شهرک‌های صنعتی خصوصی اقدامات لازم را اتخاذ کند.

همچنین در این جلسه استاندار تهران گزارشی از واحدهای تولیدی کیف و کفش در چهار شهر تهران، اسلامشهر، قرچک و بهارستان با اشتغالزایی رسمی ۱۱۲ هزار نفری ارائه کرد و مقرر شد برای ساماندهی صنوف کیف و کفش در شهر اسلامشهر در حدود ۵۰ هکتار زمین برای انتقال کارگاه‌های تولیدی به حریم شهر بررسی، پیش بینی و انجام شود.

استاندار تهران نیز موظف شد پس از بررسی جامع در خصوص وضعیت تولیدکنندگان کیف و کفش در چهار شهر تهران، اسلامشهر، قرچک و بهارستان گزارشی در خصوص مشکلات و مسائل این صنف مهم تولیدی به هیات دولت ارائه دهد.

همچنین مقرر شد شهرداری تهران بررسی‌ها و اقدمات لازم برای ایجاد یک پایگاه نیروی انتظامی و ایستگاه آتش نشانی در منطقه بازار بزرگ تهران را در دستور کار قرار دهد.

کد خبر: ۲۳۲٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      0 0
      بفرستین برن سمت فرودگاه پیام چون ظرفیت صادراتی هم دارن در این شغل و اونجا خوبه .شهرک صنعتی ماهدشت زمین هم زیاد داره ؛ از آشنایان اونجا تولیدی داره و خیلی هم راضین و قیمت زمین هم مناسبه به نسبت جاهای دیگه