۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
احصای دقیق مالیات خانه‌های خالی نیازمند به روز رسانی اطلاعات مالکیت
سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد

احصای دقیق مالیات خانه‌های خالی نیازمند به روز رسانی اطلاعات مالکیت

نوروزی، سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: مهمترین چالش بر سر راه احصای آمار خانه‌های خالی، اطلاعات به روز شده مالکیت است.

به گزارش بازار، ابوالفضل نوروزی سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: احصای دقیق مالیات خانه‌های خالی پس از به روزی رسانی اطلاعات مالکیت به سازمان امور مالیاتی ارسال خواهد شد.

نوروزی افزود: پالایش اولیه اطلاعات خانه‌های خالی برای سال ۱۴۰۱ و مقدمات ارسال آن به سازمان امور مالیاتی انجام شده است.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی اطلاعات اولیه را احصا کرده است و به مالکانی که بیش از ۱۰۰ یا بیش از ۵۰ خانه به نام آن‌ها است و در سامانه املاک و اسکان خود اظهاری نکردند پیامکی مبنی بر اینکه در صورت خوداظهاری نکردن و تعیین تکلیف نکردن واحدها، مشمول مالیات خانه‌های خالی می‌شوند؛ ارسال شده است.

نوروزی افزود: بر اساس قانون، هر مالکی که اطلاعات ملک خود را در سامانه املاک و اسکان خوداظهاری نکند، مشمول جریمه‌ای معادل مالیات بر خانه خالی می‌شود.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: برای استخراج اطلاعات دقیق، باید اطلاعات مالکیت به روز رسانی شود که با وجود درخواست وزارت راه و شهرسازی، هنوز سازمان ثبت اسناد و املاک این اطلاعات را در اختیار این وزارتخانه قرار نداده است.

وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک دو هفته فرصت داشت که اطلاعات مالکیت را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد که این موضوع هنوز محقق نشده است.

نوروزی تاکید کرد: مهمترین چالش بر سر راه معرفی و اعلام آمار خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی، اطلاعات به روز شده مالکیت است.

کارگروه تعامل پذیری دولت ۳۱ خرداد، ۱۵ روز به سازمان ثبت اسناد و املاک مهلت داد تا داده‌های املاک مسکونی و مالکان را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد.

کد خبر: ۲۳۲٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha