۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
با سوخت یارانه‌ای نمی‌توان حمل و نقل عمومی را توسعه داد
مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه:

با سوخت یارانه‌ای نمی‌توان حمل و نقل عمومی را توسعه داد

صادقی، مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: در حال حاضر ما ۲۰۰ هزار کامیون فرسوده داریم و شرکت‌های خودروسازی نمی‌توانند این تعداد از خودرو را تامین کنند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محسن صادقی گفت: ما تا زمانی که سوخت یارانه‌ای به مردم می‌دهیم، نمی‌توانیم حمل و نقل عمومی کشور را گسترش دهیم.

وی افزود: اکثر کشورهای دنیا حامل‌های انرژی را با قیمت واقعی به مردم می‌فروشند و از این طریق حمل و نقل عمومی را توسعه می‌دهند.

مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: در حال حاضر سیستم‌های حمل و نقل عمومی در کلان‌شهرهای ایران فرسوده هستند، چرا که دولت در چند سال اخیر در این حوزه سرمایه‌گذاری نکرده است.

وی تاکید داشت: دولت ادعا می‌کند که در موضوع ارائه سوخت‌های یارانه‌ای ضرر می‌کند.

محسن صادقی ادامه داد: قرار بود ۱۰ درصد از فروش گازوئیل با هدف گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی در اختیار سازمان راهداری قرار بگیرد، اما این موضوع هیچ وقت محقق نشد.

وی افزود: دولت باید از محل نرخ‌های واقعی سوخت سیستم حمل و نقل عمومی را توسعه دهد.

مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با بیان این که ما هر ساله بودجه بسیار کلانی را در حوزه راه‌سازی هزینه می‌کنیم، توضیح داد: برخی از راه‌هایی که مورد توسعه قرار می‌گیرند، اصلا نیازی به بودجه یا توسعه ندارند و فقط بنابه فشارهای سیاسی توسعه پیدا می‌کنند.

وی تاکید داشت: ما باید در کنار توسعه سیستم‌های حمل و نقل عمومی، برای خودروهای شخصی محدودیت‌های متعددی را اعمال کنیم.

محسن صادقی با اشاره به این که سیاست‌گذاری ما در حوزه حمل و نقل عمومی درست نیست، اظهار داشت: در حال حاضر ما ۲۰۰ هزار کامیون فرسوده داریم و شرکت‌های خودروسازی نمی‌توانند این تعداد از خودرو را تامین کنند.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۳۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کلان‌شهرهای ایران فعالیت می‌کنند و خودروسازها نمی‌توانند به این نیاز پاسخ دهند.

کد خبر: ۲۳٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha