۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
سمنان دومین استان خشک کشور است
بعد از سیستان و بلوچستان؛

سمنان دومین استان خشک کشور است

سمنان- مدیرعامل آب منطقه ای سمنان با بیان اینکه روند کاهش بارندگی و خشکسالی در استان ادامه دارد، گفت: سمنان دومین استان خشک کشور بعد از سیستان و بلوچستان است.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن عسگری صبح چهارشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آبی استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه بخشی از آب شرب موردنیاز مردم از طریق چاه‌های آب باکیفیتی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان سمنان بود تأمین شد تصریح کرد: اکنون با توجه به تلاش‌های انجام شده و همراهی بسیار خوب مردم شرایط بحرانی را در مرحله نخست پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: خشکسالی‌های پیاپی در کشور به ویژه در استان سمنان به عنوان دومین استان خشک کشور پس از سیستان و بلوچستان لزوم سازگاری با کم آبی در استان با استفاده از همه ظرفیت های موجود را در کنار اجرای پروژه‌های تأمین آب پایدار در میان مدت و بلندمدت بیشتر نمایان می‌کند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان خاطرنشان کرد: از این رو موضوع استفاده از پساب در شهرهای استان سمنان به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم در این بخش مدنظر قرار دارد و مقرر شده است که با تشکیل کارگروه تخصصی و اجرایی در این خصوص، به صورت مستمر موضوع استفاده از پساب در سراسر استان سمنان پیگیری و عملیاتی شود.

عسکری با اشاره به روند کاهشی شدید سطح سفره‌های آب زیرزمینی در استان سمنان و آخرین وضعیت منابع آبی زیرزمینی در نقاط مختلف این استان تصریح کرد: با توجه به روند افت منابع‌ آبی زیرزمینی در استان به ویژه دشت سرخه و لزوم اعمال اصلاح و تعدیل برداشت آب از منابع آب زیرزمینی در راستای تعادل بخشی این منابع، تصمیمات خوبی در راستای به تعادل‌ رساندن سفره‌های آبی زیرزمینی استان سمنان در جلسه شورای حفاظت از آب و سازگاری با کم‌آبی اتخاذ شده است.

کد خبر: ۲۳۲٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha