۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
کاهش چشمگیر قاچاق پوشاک از آغاز طرح مبارزه با قاچاق
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد

کاهش چشمگیر قاچاق پوشاک از آغاز طرح مبارزه با قاچاق

در سال ۹۶ با شروع طرح مبارزه با قاچاق حدود ۶.۲ میلیارد دلار برآورد حجم قاچاق بود، این میزان در حال حاضر به هزار و ۱۳۰ میلیون دلار قاچاق رسیده که حاکی از اقدامات موثر است.

به گزارش بازار، حمیدرضا دهقانی نیا سخنگوی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد اعلام برندهای پوشاک قاچاق بیان کرد: با بررسی میزان مصرف، تولید و برآورد حجم قاچاق می‌توان وضعیت فعالیت و عملکرد دولت و فعالان این حوزه را روشن کرد. کاهش حجم قاچاق پوشاک حاکی از مؤثربودن اقدامات است

وی گفت: در سال ۹۶ با شروع طرح مبارزه با قاچاق حدود ۶/۲ میلیارد دلار برآورد حجم قاچاق بود. حتی بسیاری از کارخانه‌ها و عرضه‌کنندگان پوشاک ایرانی از میدان عرضه خارج شده بودند. در حال حاضر به هزار و ۱۳۰ میلیون دلار قاچاق رسیده‌ایم و لذا این فاصله حاکی از مؤثر واقع‌شدن اقدامات گذشته است.

سخنگوی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به تنگ شدن عرضه برای کالای قاچاق پوشاک در این چند سال اظهار کرد: در این حوزه اقداماتی صورت‌گرفته که اگر ما را به نتیجه مطلوب نرسانده؛ اما به نتیجه خوبی رسانده است.

دهقانی نیا در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو خاطرنشان کرد: باید با مغازه‌هایی که از نشان‌های تجاری محرز قاچاق به‌عنوان نام مغازه استفاده می‌کنند برخورد شود. اما ممکن است نشان تجاری مغازه از برندهای قاچاق باشد؛ اما تولیدات مغازه تولید داخلی باشد؛ بنابراین آمار و ارقام و رفتار تولیدکننده نیز حاکی از آن است که در حوزه تولید پوشاک و مبارزه با قاچاق اقدامات خوبی انجام شده است. به نقطه‌ای رسیدیم که پوشاک داخلی در بسیاری از محل‌های عرضه پوشاک دیده می‌شود. اگر از اشتغال مولد حاصل از تولید حمایت صورت گیرد شاهد گسترش آن خواهیم بود.

وی همچنین بیان کرد: هماهنگی و نظارت و برنامه‌ریزی قاچاق پوشاک با ستاد مرکزی و اجرای آن با ۳۲ دستگاه عضو است. اما حمایت از تولید در اختیار وزارتخانه‌هاست؛ لذا با بررسی آمار تنها قصد مقایسه وضعیت فعلی با گذشته را داریم. از ضابطان عام انتظار داریم که با برندهای محرز پوشاک قاچاق را در قالب پایین کشیدن تابلوی سر در مغازه برخورد نمایند.

کد خبر: ۲۳۲٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha