۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶
راه‌اندازی اتوبوس‌های اشتراکی در پایتخت

راه‌اندازی اتوبوس‌های اشتراکی در پایتخت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بر ضرورت راه‌اندازی اتوبوس‌های ویژه اشتراکی تاکید کرد.

به گزارش بازار، جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مجمع عمومی سالانه شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه گفت: در شیوه اتوبوس‌های اشتراکی شهروندانی که درچند ماه یا یک سال، در زمان معین از مسیر مشخصی تردد می‌کنند، می‌توانند با کمک نرم افزار، نوع اتوبوس و صندلی خود را به‌صورت ثابت مشخص و بلیت فصلی یا سالانه خریداری کنند. راه‌اندازی اتوبوس‌های اشتراکی در پایتخت

بهرامی بر ضرورت اختصاص ۲۰ درصد از ظرفیت روزانه ناوگان اتوبسرانی به ارائه خدمات ویژه در قالب اتوبوس‌های اشتراکی تأکید کرد و افزود: استفاده از شیوه اتوبوس‌های اشتراکی برای افراد شاغل و دانش‌آموزان و دانشجویان، بسیار مفید خواهد بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه گفت: یکی از تکالیف هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت واحد ساماندهی سرویس اداره‌ها و مدارس به ویژه از اول مهر با کمک نرم‌افزاری جامع است.

معابر تهران در اشغال ۶ هزار اتوبوس سرویس اداره‌ها
جلال بهرامی همچنین گفت:طبق برآوردها، حدود ۶ هزار دستگاه اتوبوس، هر روز معابر شهر تهران را اشغال می‌کنند که برخی از آن‌ها دارای پلاک شهرهای مختلف هستند و به عنوان سرویس کارکنان اداره‌ها استفاده می‌شود.

معاون شهردار تهران تأکید کرد: همه اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌هایی که داخل شهر تهران، کار حمل و نقل مسافر و جابه‌جایی کارکنان اداره‌ها را انجام می‌دهند، باید در نرم‌افزاری جامع که شرکت واحد طراحی می‌کند، ثبت‌نام کنند و ساماندهی شوند و هیچ اتوبوس و مینی‌بوسی، خارج از شبکه نظارت به سرویس‌دهی مشغول نباشد.

جلال بهرامی افزود: تدوین قاعده و ضابطه مناسب برای نحوه واگذاری اتوبوس‌های خریداری شده به همراه نظارت و ارزیابی دائمی بر عملکرد شرکت‌های خصوصی اتوبوسرانی، ضرورت دارد تا بر اساس کیفیت عملکرد، رده‌بندی شوند و واگذاری اتوبوس‌های جدید و ارائه خدمات و تسهیلات به آن شرکت‌ها را نیز بر اساس این رده‌بندی انجام دهیم.

معاون شهردار تهران افزود: یکی از موضوعات مهم، تعیین تکلیف پلاک اتوبوس‌های مستهلک است، زیرا به نظر می‌رسد برخی از پلاک‌های شرکت واحد بر روی برخی از اتوبوس‌های متفرقه که متعلق به این شرکت نیستند، نصب شده‌اند و لازم است با همکاری پلیس راهور، پلاک‌هایی که به نام شرکت واحد صادر شده با اتوبوس‌های فعال در شهر، تطبیق داده شده و اتوبوس‌های متخلف، شناسایی و توقیف شوند.

خطوط اتوبوسرانی، اصلاح و ایستگاه‌های اتوبوس نوسازی می‌شوند
معاون شهردار تهران همچنین گفت: اوضاع ایستگاه‌های اتوبوس مناسب نیست و بسیاری از آن‌ها فرسوده شده و نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و از این رو، باید ظرف یک ماه، گزارشی از وضع ایستگاه‌ها تهیه شود.

جلال بهرامی افزود: این گزارش باید تهیه شود تا اگر اعتباری خارج از بودجه مصوب شرکت واحد نیاز است، برای پیگیری و تأمین آن اقدام کنیم، ضمن اینکه اصلاح خطوط اتوبوسرانی نیز باید به سرعت انجام شود.

معاون شهردار تهران افزود: ناوگان اتوبوسرانی شامل مینی‌بوس، میدل‌باس و اتوبوس باید برقی شود که البته تحقق این مسئله، نیازمند انجام مطالعات و تأمین زیرساخت‌های لازم است که تلاش می‌کنیم با کمک گرفتن از منابع صرفه‌جویی مصرف بنزین و از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، ناوگان اتوبوسرانی تهران را برقی و تا جای ممکن از خرید اتوبوس‌های دیزلی یا گازسوز خوداری کنیم.

کد خبر: ۲۳۲٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha