۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
سرمایه گذاری شرکت‌های روسی در عراق

سرمایه گذاری شرکت‌های روسی در عراق

بغداد اعلام کرد: شرکت‌های روسی سرمایه گذاری‌های امیدوارکننده‌ای در عراق انجام می‌دهند.

گزارش بازار، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق تأیید کرد که شرکت‌های روسی فعال در عراق به سمت سرمایه گذاری‌های امیدوارکننده پیش می‌روند و مرحله بعدی از نظر همکاری در زمینه‌های انرژی به ویژه گاز متفاوت خواهد بود.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق گفت: شرکت‌های روسی فعال در عراق به سمت سرمایه‌گذاری‌های امیدوارکننده پیش می‌روند، به گونه‌ای که روند روابط در زمینه‌های نفت و گاز را بهبود بخشد.

الصحاف به خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» افزود: «مرحله بعدی نوع جدید و متفاوتی از تعامل بین بغداد و مسکو، در زمینه انرژی، به‌ویژه در زمینه گاز، آغاز خواهد شد».

فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق، پیشتر تأیید کرد که "نقش موثری برای شرکت‌های نفتی روسیه برای سرمایه گذاری و کار در بخش نفت و گاز در عراق وجود دارد. "

عراق علاقه زیادی به توسعه زیرساخت‌های استخراج گاز خود و بهره مندی از آن در تولید برق نشان می‌دهد.

در پایان ژوئن گذشته، وزارت برق عراق اعلام کرد که مذاکراتی با قطر در مورد پرونده انرژی، تامین گاز، احیای میادین و تبادل تجربیات داشته است.

مارس گذشته، حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق، آغاز عملیات سرمایه‌گذاری گاز از میدان گازی عکاس، در استان الانبار، در غرب عراق، با نرخ ۶۰ میلیون فوت مکعب استاندارد در روز را اعلام کرد.

کد خبر: ۲۳۲٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha