۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
فازهای جدید پالایشگاهی در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود
رئیس جمهور:

فازهای جدید پالایشگاهی در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود

یاسوج-  رئیس جمهور گفت: فازهای جدید پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود.

به گزارش خبرنگار بازار ، آیت الله ابراهیم رئیسی ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: متن قانون نیز بیان می‌کند که باید یک میلیون مسکن ساخته شود که اگر در گذشته این کار انجام شده بود اکنون وضعیت مسکن این گونه نبود.

رئیس جمهور تاکید کرد: در شهرستان‌ها امکان در اختیار گذاشتن زمین وجود دارد و در مرکز استان نیز مسئله زمین حل شده است.

رئیس جمهور: اتصال کهگیلویه و بویراحمد به شبکه ریلی در کمترین زمان ممکن انجام می شود

وی با بیان اینکه اتصال کهگیلویه و بویراحمد به شبکه ریلی در کمترین زمان ممکن انجام می شود، گفت: اتصال کهگیلویه و بویراحمد به شبکه ریلی بررسی می‌شود و با توجه به اینکه استان‌های همسایه به شبکه ریلی متصل هستند، امکان اینکه استان به شبکه وصل شود، وجود دارد.

رئیسی افزود: با پیگیری جهادی می‌توان در مدت زمان مناسبی سوت قطار در این استان شنیده شود و امیدواریم که بتوانیم خبر خوش توسعه اتصالات ریلی را به مردم کهگیلویه و بویراحمد برسانیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه معیشت مردم اولویت است، گفت: نوسانات قیمت ارز در زندگی مردم تأثیر داشته و باید به جایی برسیم که این نوسات تأثیری بر معیشت نداشته باشد.

رئیس جمهور: ثبات درون کشور باعث ارتباط مؤثر با کشورهای دیگر شده و ما تهدیدات را به فرصت‌ها بدل کرده ایم

وی سیاست خارجی را امتداد سیاست داخلی دانست و گفت: ثبات درون کشور باعث ارتباط مؤثر با کشورهای دیگر شده و ما تهدیدات را به فرصت‌ها بدل کرده ایم، ایران، ایران قدرتمند است و با وجود همه تحریم‌ها در صنایع مختلف حرف اول را می‌زند و این نتیجه تلاش داخلی است.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما در مقابل دشمنان مقاوم هستیم و با کسانی که تعامل کنند، تعامل می‌کنیم.

وی با اشاره به لزوم مدیریت آب در کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه آبرسانی، استان کهگیلویه و بویراحمد منابع آب دارد اما باید این منابع مدیریت شود و سدهای دیگری ایجاد و سدهای در دست ساخت نیز تکمیل و به بهره برداری برسد.

رئیسی تصریح کرد: برای کاهش بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد باید زمینه‌های اشتغال فراهم شود و این استان در همه حوزه‌ها ظرفیت دارد و باید از این ظرفیت‌ها در راستای اشتغالزایی استفاده کرد.

فازهای جدید پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود

وی با بیان اینکه در دور دوم سفر مصوبات دور اول پیگیری شد، گفت: احداث فازهای جدید پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌شود.

رئیسی بر تسریع تکمیل سد تنگ سرخ تاکید کرد و افزود: تکمیل سریع سد تنگ سرخ و احداث سد سقاوه از برنامه‌های دور دوم سفر است.

وی تکمیل بزرگراه شیراز-سپیدان- یاسوج، تکمیل ایل راه های عشایری و تامین پنل های خورشیدی را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و گفت: بهسازی و نوسازی دو هزار واحد مسکونی در سی سخت، گازرسانی به ۷۰۹ روستا و افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی بهمئی از کارهایی است که انجام گرفته است.

رئیس جمهور اظهار داشت: اجرای مصوبات از سه طریق دنبال می شود، یکی از طریق استاندار، از طریق معاون اجرایی رئیس جمهور و دیگری مدیران هستند که باید کارها را به جد دنبال کنند و اصحاب رسانه نیز می توانند مطالبه گری و پیگیری کنند.

فرودگاه یاسوج باید روزانه پرواز داشته باشد

رئیسی با بیان اینکه جذب سرمایه گذار نیازمند وجود زیر ساختها است، گفت: زیر ساخت باید برای سرمایه گذاری فراهم باشد و یکی از این زیرساختها فرودگاه یاسوج است که متاسفانه تعداد پروازها در این فرودگاه کم است.

وی افزود: فرودگاه باید فعال باشد و چون تقاضا برای پرواز وجود دارد باید زمینه ایجاد پروازهای روزانه در هفته فراهم شود و حداقل در یک روز، یک پرواز داشته باشیم.

رئیسی بیان داشت: امکان ایجاد پروازهای مشهد، کربلا و نجف نیز در این استان وجود دارد و برای تهران داشتن حداقل روزی یک پرواز ضرورت دارد.

کد خبر: ۲۳۲٬۲۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha