۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
تولید ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال در استان ایلام
مدیرکل منابع طبیعی ایلام خبر داد؛

تولید ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال در استان ایلام

ایلام- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام از تولید ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال در استان ایلام طی سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی ایلام، ابراهیم پیرزادیان اظهار داشت: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال طی چهار سال در کشور، استان توان تولید بالغ بر ۱۸ میلیون اصل نهال را تا پایان سال جاری با وجود نهالستان‌ های فعال و مرغوب و در صورت ایجاد زیرساخت‌ های لازم دارد.

وی افزود: با توجه به اهمیت طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در چهار سال در سطح کشور، هدف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام به عنوان استان پیشرو در زمینه نهال تولید این میزان اصل نهال تا پایان سال جاری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام ادامه داد: کاش نهال‌های تولید شده در بیابان زدایی، مبارزه با گرد و غبار، حاشیه راه ها، حاشیه مزارع، طرح‌ های چوب، بوستان‌ های روستایی، شرکت‌ ها و کارخانه جات، دهیاری‌ ها و فضای سبز شهری و روستایی، توسعه و ترمیم جنگل‌ ها و ... خواهد بود.

وی گفت: در گزارش طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار اصله در نهالستان‌ های استان تولید شده است.

کد خبر: ۲۳۲٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha