۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
راه اندازی بانک آف شور با سهامداری شرکای خارجی| مناطق آزاد را به ریاست جمهوری بازمی گردانیم
دبیر شورای عالی مناطق آزاد در گفتگو با خبرنگار بازار:

راه اندازی بانک آف شور با سهامداری شرکای خارجی| مناطق آزاد را به ریاست جمهوری بازمی گردانیم

عبدالملکی گفت: یکی از شروط بانک مرکزی برای صدور مجوز بانک آف شور وجود شرکای خارجی است که در شرایط کنونی پیشنهادهای قابل توجهی از طرف های خارجی برای مشارکت در بانک آفشور مناطق آزاد وجود دارد.

بازار؛ گروه بورس: دبیر شورای عالی مناطق آزاد در گفتگو با خبرنگار بازار درباره راه اندازی بانک آف شور در مناطق آزاد به عنوان بسترساز جذب سرمایه گفت: در حال حاضر یکی از مهمترین سیاست های ما در مناطق آزاد ایجاد زیرساخت های بین المللی برای جهانی سازی مناطق است، از این رو ایجاد بانک آف شور را دنبال کرده ایم و مقدمات مجوز راه اندازی آن در مناطق آزاد صادر شده است.

حجت الله عبدالملکی با بیان اینکه راه اندازی بانک آفشر در مرحله تکمیل سهامداری و تعیین شرکاست، افزود: پس از اتمام این مرحله مجوز فعالیت بانک آف شور از سوی بانک مرکزی صادر می شود و امیدواریم که امسال این بانک در مناطق آزاد فعالیت خود را شروع به کار کند.

او با تاکید بر اینکه درخواست های زیادی برای سهامداری بانک آف شور وجود دارد، اظهار کرد: یکی از شروط بانک مرکزی برای صدور مجوز بانک آف شور وجود شرکای خارجی است و در شرایط کنونی پیشنهادهای قابل توجهی از طرف های خارجی برای مشارکت در بانک آف شور مناطق آزاد وجود دارد و فعلا اعلام نمی شود.

بانک آف شور در منطقه آزاد کیش فعالیت خود را شروع می کند، اما محدودیتی برای راه اندازی این بانک در سایر مناطق آزاد وجود ندارد و در آینده سایر مناطق آزاد هم بانک آف شور خواهند داشت

دبیر شورای عالی مناطق آزاد درباره اینکه در چه مناطقی بانک آف شور راه اندازی می شود، تصریح کرد: بانک آف شور در منطقه آزاد کیش فعالیت خود را شروع می کند، اما محدودیتی برای راه اندازی این بانک در سایر مناطق آزاد وجود ندارد و در آینده سایر مناطق آزاد هم بانک آف شور خواهند داشت.

عبدالملکی با اشاره به اینکه به دنبال اصلاح قوانین و مقرراتی هستیم که مناطق آزاد را تضعیف کرده اند، اظهار کرد: قوانین مربوط به مالیات ارزش افزوده و ... اصلاح خواهند شد که بخشی از تغییرات در برنامه هفتم توسعه و بخشی هم مستقل و در قالب لایحه توسط دولت ارائه می شود یا اینکه طرحی در کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شود مناطق آزاد همان را پشتیبانی خواهد کرد تا همان تصویب شود.

در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد شده بار دیگر دبیرخانه زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری قرار بگیرد تا از این طریق قدرت چانه زنی آن بالا برود

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با تاکید بر اینکه قرار گرفتن دبیرخانه در زیر مجموعه ریاست جمهوری، برنامه ها را تسهیل می کند، گفت: به همین دلیل در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد شده بار دیگر دبیرخانه زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری قرار بگیرد تا از این طریق قدرت چانه زنی آن بالا برود.

کد خبر: ۲۳۲٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha