۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
اولویت اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد با افراد بومی باشد| خروج بهمئی از بن بست
رئیس جمهور:

اولویت اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد با افراد بومی باشد| خروج بهمئی از بن بست

یاسوج- رئیس جمهور گفت: اولویت اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد باید با بومی گزینی باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت‌ الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح سه شنبه در جمع مردم بهمئی در مصلای شهر لیکک افزود: گفت: مدیران اولویت را در اشتغال افراد بومی منطقه قرار دهند و هرگاه نیروی انسانی در منطقه وجود دارد، گزینش افراد از دیگر استان‌ها فرسودگی نیروی انسانی و ضایع شدن حق افراد منطقه است.

وی با اشاره به سهم مردم منطقه از درآمد نفت موجود در همان منطقه گفت: چاه‌های نفت در هر منطقه ثروتی برای کشور تولید می‌کند و باید بخشی از این ثروت برای توسعه یافتگی همان منطقه لحاظ شود و در مسئولیت‌های اجتماعی، وزارت نفت در کنار بهره برداری از چاه‌ها بخشی از ثروت برای توسعه، تولید و اشتغال و رفع مشکلات لحاظ می‌شود.

رئیس جمهور بیان داشت: بخشی از درآمدها به رفع مشکلات محلی اختصاص خواهد یافت.

رئیسی، هدف هیات دولت از سفرهای استانی را رفع مشکلات دانست و گفت: در این منطقه ظرفیتی وجود دارد و باید از آن ها استفاده شود.

اختصاص اعتبار لازم برای آبرسانی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس جمهور تاکید کرد: این منطقه کم آب نیست اما باید مدیریت لازم در آن انجام شود تا آب برای شرب، کشاورزی و صنعت فراهم باشد و در این راستا طرح‌های مختلفی تعریف و در حال اجرا است و برای آبرسانی به نقاط مختلف استان اعتبار لازم قرار داده شده است.

وی تاکید کرد: مردم بهمئی باید از ظرفیت‌هایی که سدهای منطقه در اطراف به وجود آورده اند بهره مند شوند.

رئیس جمهور همچنین اعتبارات جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد را مطلوب دانست و گفت: صنایع نفت و گاز و پتروشیمی نباید برای مردم مشکل زیست محیطی ایجاد کند و اگر چنین مشکلی باشد، پرداخت عوارض نسبت به مناطقی که آلایندگی وجود دارد، مصوب شده است.

رئیسی تاکید کرد: در راستای اشتغالزایی در بهمئی باید کارگروهی تشکیل و در مدت کوتاه برای اشتغال، کار فوری انجام و باید اشتغالزایی به شکل خاص دنبال شود.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌ها مهم بوده و این شهرستان دارای ظرفیت گردشگری مطلوبی است که نیازمند زیر ساخت است و یکی از این زیر ساخت‌ها، زیرساخت‌های درماتی است که در این راستا امروز بیمارستان ۳۲ تختخوابی بهمئی به بهره برداری رسید.

خروج بهمئی از بن بست

رئیس جمهور افزود: یکی دیگر از زیرساخت‌ها جاده مواصلاتی است و ما بنا داریم بن بست این شهرستان را باز کرده و جاده‌های دسترسی را در این استان تقویت کنیم.

رئیسی با اشاره به تاریخی بودن بهمئی گفت: این تاریخ و تمدن در این شهرستان قابل ارائه به گردشگران است و وجود قلعه‌ای تاریخی در این شهرستان خود گویای تمدنی کهن در این منطقه است که باید از آن در راستای توسعه گردشگری استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بهمئی با همه غیر برخورداری که دارد، ظرفیت‌های فراوانی را در خود جای داده است، تصریح کرد: بنای این دولت عبور کردن از کنار چالش‌ها نیست بلکه در قلب مسئله قرار گرفته و مشکلات را حل می‌کنیم و تنها به شعار بسنده نکرده و باید چاره اندیشید و نباید از کنار آن گذشت.

کد خبر: ۲۳۲٬۱۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha