۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
کاهش مصرف برق با «پاداش صرفه جویی» در استان سمنان | ۲۲ درصد مشترکان مشمول پاداش شدند
مدیرعامل شرکت توزیع برق سمنان در گفتگو با بازار:

کاهش مصرف برق با «پاداش صرفه جویی» در استان سمنان | ۲۲ درصد مشترکان مشمول پاداش شدند

سمنان- حسینی نژاد، مدیرعامل شرکت توزیع برق سمنان از اجرای طرح کاهش مصرف برق با پاداش صرفه جویی خبر داد و گفت: ۲۲ درصد از مشترکان برق استان مشمول این پاداش ها شدند.

سید محمد حسینی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه اهدای پاداش صرفه جویی برای کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق به مشترگان خانگی یکی از طرح هایی است که امسال در دست اجرا قرار دارد، تاکید کرد: هدف طرح همراهی مردم در صرفه جویی مصرف برق است.

وی با بیان اینکه مشترکان برق خانگی استان سمنان ۳۰۵ هزار نفر هستند، افزود: ۲۲ درصد از این مشترکان شامل تخفیف و پاداش ۱۰ درصدی کاهش مصرف برق شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان همچنین با بیان اینکه پاداش مصرف برق در همین دوره روی قبض های صادره مشترکان اعمال شده و مردم می توانند آن را مشاهده کنند گفت: هدف از این طرح همراهی بیشتر مردم در مدیریت مصرف بهینه برق و انرژی محسوب می شود که امسال از سوی وزارت نیرو آن را در دستور کار قرار داده است.

حسینی نژاد با بیان اینکه سهم بخش خانگی از مصرف برق استان سمنان ۲۰ درصد است، تاکید داشت: افرادی که ۵۰ درصد الگوی مصرف را صرفه جویی کرده باشند، به ازای هر کیلووات ساعت دو هزار تومان پاداش می گیرند.

سقف مجاز مصرف استان سمنان ۴۷۰ مگاوات است

وی با بیان اینکه کسانی که برابر الگوی مصرف سال قبل برق مصرف کرده باشند یک هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت پاداش دریافت می کنند، گفت: کسانی که یک و نیم برابر الگوی مصرف برق مصرف کرده باشند یک هزار تومان به ازای هر کیلووات ساعت و همچنین مشترکانی که دو نیم برابر الگوی مصرف برق مصرف کرده باشند ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت پاداش خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق سمنان با بیان اینکه سقف مجاز مصرف استان ۴۷۰ مگاوات است، ابراز داشت: در روزهای گرم سال به واسطه روشن شدن همزمان سامانه های سرمایشی، عمدتاً میزان مصرف برق از این میزان بالاتر می رود

حسینی نژاد بیان کرد: در روز بیستم تیرماه که یکی از گرمترین روزهای سال بود ۱۲۰ مگاوات بیش از ۴۷۰ مگاوات سقف مصرفی برق استان سمنان، انرژی مصرف شد و مصرف استان را به حدود ۶۰۰ مگاوات رساند که بسیار بالا است و نیاز داریم که در این زمینه صرفه جویی را صورت دهیم.

کد خبر: ۲۳۲٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha