۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
صنایع بزرگ از خاموشی ۱۲ ساعته در هفته راضی هستند
مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان:

صنایع بزرگ از خاموشی ۱۲ ساعته در هفته راضی هستند

گرگان-موسوی، مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان با بیان اینکه صنایع بزرگ از خاموشی ۱۲ ساعته در هفته راضی هستند، گفت: قطعی برق بخش تولید به واسطه امضا تفاهم نامه وزیر نیرو و صمت انجام می شود.

سیداحمد موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: درایت و سیاست وزیرنیرو باعث شد که در دو سال گذشته قطعی برق برای مشترکان صنعتی نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان ادامه داد: تمام مشترکان صنعتی کوچک که خارج از شهرک صنعتی هستند به صورت تمام وقت قادر به استفاده از برق هستند تنها محدودیت برای واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی است.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه ای که بین وزارت صمت و وزارت نیرو امضا شده صنایع مستقر در شهرک های صنعتی، مشترکان بالای ۵۰۰ مگاوات خارج از شهرک صنعتی و آن دسته از مشترکان خارج از شهرک صنعتی که با شرکت توزیع برق تفاهم دارند در هفته یک روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب برق آنها قطع می شود.

او با بیان اینکه صنایع می توانند این تعطیلی در هفته را جایگزین روز جمعه کنند، افزود: صنایع بزرگ از اجرای این سیاست راضی هستند و معتقدند نسبت به سال گذشته امسال ۴۰ درصد بیشتر کار کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان خاطر نشان کرد: دولت برنامه دارد تا در دراز مدت برق مورد نیاز صنایع توسط بخش خصوصی، تولید شود اقدامی که در حال حاضر شرکت کانسارخزر انجام داده است.

وی با بیان اینکه این روش تنها در یک مقطع سه ماهه برای صنایع اجرا می شود، اضافه کرد: این بهترین راهکار برای گذراندن در این دوره گرما است.

موسوی خاطرنشان کرد: حقیقتی را نباید فراموش کنیم که در مصرف ما با یک ناترازی شدیدی روبه رو هستیم به طوریکه در کل سال بار مصرف استان ۵۰۰ مگاوات است اما در سه ماه تابستان این میزان به ۱۵۰۰ مگاوات افزایش می یابد.

وی در خاتمه یادآور شد: باید در نظر بگیریم که چه سرمایه عظیمی برای تولید، انتقال و توزیع در این مدت محدود باید انجام بگیرد، بنابراین بر اساس علم روز باید مدیریت بار داشته باشیم تا این سرمایه بهتر مصرف شود.

کد خبر: ۲۳۲٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha