۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری آبزیان
مدیر عامل تعاونی تکثیر و پرورش آبزیان اعلام کرد

صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری آبزیان

مدیر عامل تعاونی تکثیر و پرورش آبزیان گفت: در سال گذشته صادرات آبزیان از کشورمان حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده که با توجه به سواحل کشور و با ایجاد امکانات تسهیلاتی میتوانیم این میزان را افزایش دهیم.

به گزارش بازار، ارسلان قاسمی مدیر عامل تعاونی تکثیر و پرورش آبزیان گفت: صادرات آبزیان از کشور در سال گذشته حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده که میگو و ماهیان غیر ماکول (ماهی مرکب، ریبون فیش و مار ماهی) بیشترین سهم صادراتی را به خود اختصاص داده اند.

مدیر عامل تعاونی تکثیر و پرورش آبزیان گفت: مطالعات اولیه درباره زیر کشت رفتن ۱۸۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی برای تولید میگو انجام شده که ۴۰ هکتار آن به مردم واگذار شد. ازاین ۴۰ هکتار واگذار شده فقط ۱۴ هکتار زیر کشت رفته و قریب ۴۰ هزار تن میگو تولید میگو داشته که بیش از ۹۰ درصد آن صادر نیز شده است.

ارسلان قاسمی بیان کرد: سالانه تولید گوشت قرمز ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تن، مرغ بین یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن تا ۲ میلیون تن، تخم مرغ حدود ۹۰۰ هزار تن و شیر ۱۰ تا ۱۱ میلیون تن است. با توجه به تغییر اقلیمی و آب و خاک در کشورمان دیگر امکان گسترش تولیددیگر محصولات پروئینی بجز آبزیان را نداریم بلکه باید به بهره وری در آن‌ها بیاندیشیم.

وی گفت: در تولید آبزیان به دلیل داشتن ۳ هزار و ۳۰۰ هزار کیلومتر سواحل شمالی و جنوبی با احتساب جزایر جنوبی ما میتوانیم تولید را افزایش دهیم. کشوری مانند نروژ سالانه ۳ تا ۴ میلیون تن ماهی در قفس از سواحل خود تولید میکند اما تولید ما حدود ۴ تا ۵ هزار تن است. با ایجاد امکانات تسهیلاتی، تجهیزاتی و دانش میتوانیم میزان تولید را افزایش دهیم.

کد خبر: ۲۳۲٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha