۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
شناسایی و جذب ۴۱ شرکت دانش بنیان کشاورزی در آذربایجان شرقی
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

شناسایی و جذب ۴۱ شرکت دانش بنیان کشاورزی در آذربایجان شرقی

تبریز- کرامتی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از شناسایی و جذب ۴۱ شرکت دانش بنیان کشاورزی در استان خبر داد.

اکبر کرامتی در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: با توجه اینکه یکسری مسائل و مشکلات در بخش کشاورزی ما وجود دارد ما به علم و دانش نیاز داریم و از طرفی با توجه به فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری در خصوص شرکت های دانش بنیان بخش کشاورزی ، ما از شرکت های مستقر در این دهکده حمایت می کنیم. حمایت ها نیز هم از طریق ارائه تسهیلات و هم از طریق خرید محصولات و استفاده از تولیدات آنها صورت می گیرد تا میزان تولیدات بخش کشاورزی افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه تولیدات شرکت های دانش بنیان می‌تواند راهنما باشد اظهار کرد: شناسایی ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و استفاده از تولیدات آنها می‌تواند در بخش کشاورزی تحول ایجاد کند.

رئیس دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی استان آذربایجان شرقی نیز گفت: ما از آغاز فعالیت دهکده و در عرض ۴ ماه توانستیم ۴۱ شرکت را شناسایی و جذب کنیم که ۳۰ شرکت در دهکده مستقر شده اند و هشت شرکت نوع ۳ و ۲ نیز دانش بنیان شده و به صورت کارگاهی مشغول فعالیت هستند. بقیه شرکت ها نیز نمونه سازی انجام داده اند و در آستانه دانش بنیان شدن هستند.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد زیرساخت ها در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی استان آذربایجان شرقی و سایر بخش های مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی آذربایجان شرقی تکمیل است ادامه داد: ما از شرکت ها از نظر سخت افزاری و نرم افزاری حمایت می کینم و اگر با ارائه تسهیلات از این شرکت ها حمایت شود تا پایان ۱۴۰۲، یکصد شرکت فناور می توانیم پذیرش کنیم.

کد خبر: ۲۳۲٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha