۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴
کهگیلویه و بویراحمد به یکی از بزرگترین شاهراه های کشور تبدیل می شود
معاون توسعه راه ها و بزرگراه های کشور:

کهگیلویه و بویراحمد به یکی از بزرگترین شاهراه های کشور تبدیل می شود

یاسوج- معاون توسعه راه ها و بزرگراه های کشور گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج، در بن بست بود اما اکنون در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین شاهراه‌های کشور است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا کدخدازاده شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در یاسوج افزود: جاده ملی پاتاوه به دهدشت به یکی از بزرگترین شاهراه‌های کشور تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه قانون ایجاد ۳۰ هزار کیلومتر راه به شرکت توسعه راه ها و بزرگراه های کشور تکلیف شده است، گفت: از این میزان شش هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن در دست اجرا است.

کدخدا زاده تصریح کرد: در استان‌هایی مثل کهگیلویه و بویراحمد وظیفه شرکت سنگین تر است چرا که این استان به خصوص مرکز آن در بخش سخت گذر زاگرس قرار دارد.

وی افزود: طرح احداث راه اصلی پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر بخشی از این جاده به صورت راه سراسری جدید از منطقه سخت گذر و کوهستانی زاگرس میانی عبور می کند و موجب کوتاه شدن ۶۵ کیلومتر حد فاصل پاتاوه تا بهبهان نسبت به مسیر موجود خواهد شد و با تکمیل این محور بیش از ۴۰۰ روستای مناطق محروم حد فاصل پاتاوه تا دهدشت از بن بست خارج شده و موجب ارتباط سریع مردم با یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد می شود.

کدخدا زاده تصریح کرد: این طرح در قالب چهار قطعه اجرایی تعریف شده است که قطعه اول آن ۲۶.۵ کیلومتر، قطعه دوم ۲۸ کیلومتر، قطعه سوم ۶۳.۵ کیلومتر و قطعه چهارم نیز ۱۸ کیلومتر است و در سالهای گذشته به غیر از قطعه سوم سایر قطعه ها بهره برداری شده بود.

وی تصریح کرد: این طرح شامل ۱۲ تونل و ۱۳ دستگاه پل خاص است و به زودی راهداری و پلیس راه نیز در این مسیر مستقر می شوند و ارزش اعتبار به روز این جاده معادل ۹۵ هزار میلیارد است.

کدخدا زاده همچنین با بیان اینکه اعتبار لازم برای پروژه راه آهن اقلید به یاسوج۱۵ هزار میلیارد تومان است، گفت: این اعتبار باید از سایر منابع و ظرفیت قانونی پیگیری شود و در صورتی که اتصال به خطوط ریلی کشور، برای یاسوج در قالب راه آهن اقلید به یاسوج باشد آنتنی خواهد بود.

وی اظهار داشت: هم اکنون ایجاد ۱۶۰ کیلومتر آنتنی مطرح است که در قانون آمده است اما اتصال به شبکه سراسری و جنوب کشور در برنامه بعدی خواهد بود و این راه آهن، از سمت فارس به طول ۳۰ کیلومتر شروع شده و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کد خبر: ۲۳۲٬۰۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha