۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
۱۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای رونق اشتغال در روستاهای قم
در گفت‌وگو با بازار طرح شد؛

۱۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای رونق اشتغال در روستاهای قم

قم - غضنفری، معاون استاندار قم با بیان اینکه برای رونق اشتغال در روستاهای قم طی سال گذشته بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است، گفت: در این مدت ۲ هزار و ۱۱۱ فرصت شغلی ایجاد شد.

مهرداد غضنفری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از ایجاد بیش از دو هزار و ۱۱۱ فرصت شغلی و سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیارد تومان در حوزه روستاهای قم خبر داد و گفت: این حجم سرمایه‌گذاری در بخش اشتغال عددی قابل توجه است و استان قم در این زمینه جزو استان‌های پیشرو در کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: در بخش اصناف نیز ۴ هزار و ۵۳۱ پروانه کسب صنعتی با ظرفیت اشتغال ۱۱ هزار نفر و با سرمایه ۴۵۳ میلیارد تومان در سال ۹۸ در قم صادر شده که این امر نشان از شرایط مطلوب استان در حوزه اقتصاد و امنیت سرمایه گذاری دارد.

تحقق ۸۱ درصدی سند اشتغال قم در حوزه سرمایه گذاری

معاون هماهنگی اموز اقتصادی استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحقق یافتن ۸۱ درصد سند اشتغال قم در حوزه سرمایه‌گذاری، گفت: مهم‌ترین اسنادی که در جهت افزایش رونق تولید در سال ۹۸ تهیه شد در قالب سند اشتغال و رونق تولید و سند اقتصاد مقاومتی است که با جدیت پیگیری شده است.

وی افزود: برای پیگیری این امر جلساتی در قالب کارگروه‌ها برگزار شد که ۱۰۸ جلسه با هزار و۵۷ مصوبه در ۱۰ ماه از سال یعنی تا بهمن ماه سال سال گذشته ۷۷۵ مصوبه تصویب شد که حدود ۷۳ درصد این مصوبات اجرایی شده است.

سندی برای کاهش نرخ بیکاری

غضنفری با اشاره به تدوین سند اشتغال و سرمایه‌گذاری عنوان کرد: در این سند سه اصل مهم میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای کاهش نرخ بیکاری و تکالیف بخش‌ها و دستگاه‌های اجرایی، شناسایی منابع مالی تأمین سرمایه مورد نیاز پرداخته شده است.

وی تصریح کرد: با کار کارشناسی و بررسی ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی به این جمع بندی رسیدیم که باید در سال ۹۸ بالغ بر ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده تا بتوانیم برای ۱۳ هزار نفر اشتغالرایی کنیم، هم چنین کاهش معنادار در نرخ بیکاری در استان را تثبیت کنیم.

معاون استاندار قم افزود: نتیجه اجرایی شدن سند اشتغال و سرمایه گذاری استان را تعیین تکالیفی برای دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها مشخص شد عملکرد ما در این ۱۰ ماه سال ۹۸ در حوزه سرمایه گذاری ۸۱ درصد و در حوزه اشتغال ۵/۹۵ درصد بوده است.

صدور ۹۲۴ جواز تأسیس با پیش بینی اشتغال ۱۶ هزار نفر

غضنفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صدرور ۹۲۴ جواز تأسیس با سرمایه گذاری ۵ هزار و ۸۰۲ میلیارد تومانی بیان کرد: این ۹۲۴ جواز تأسیس با پیش بینی ۱۶ هزار فرصت شغلی در سال ۹۸ ایجاد شده است که نشان دهنده شرایط مطلوب و افزایش میل به سرمایه گذاری در استان قم دارد؛ همچنین ۱۰۷ پروانه بهره برداری ایجادی با سرمایه ۲۶۸ میلیارد تومان سرمایه و اشتغال ۲ هزار و ۴۱۵ نفر نییز صادر شد.

کد خبر: ۲۳٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha