۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
ارزهای دیجیتال محبوب در صرافی‌های ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال محبوب در صرافی‌های ارز دیجیتال

براساس آمارهای منتشرشده از سوی سایت معتبر کوین مارکت کپ، در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار رمزارز در بازار کریپتو وجود دارد.

به گزارش بازار، براساس آمارهای منتشرشده از سوی سایت معتبر کوین مارکت کپ، در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار رمزارز در بازار کریپتو وجود دارد. همین موضوع موجب سردرگمی سرمایه‌گذاران هنگام خرید این دارایی‌ها از صرافی ارز دیجیتال شده‌است. در این مقاله تصمیم داریم تا پارامترهایی را به شما معرفی کنیم که می‌توانید باتوجه‌به آن‌ها، برترین توکن‌های موجود را شناسایی کنید.

معیار انتخاب و خرید ارز دیجیتال

یک انتخاب اشتباه می‌تواند موجب ازبین‌رفتن سرمایهٔ شما در بازار کریپتو شود، به همین دلیل قصد داریم معیارهایی را بررسی کنیم که به شما کمک می‌کند تا بهترین خرید در یک صرافی ارز دیجیتال را انجام دهید.

بررسی وایت پیپر

قبل از خرید هر توکنی، باید وایت پیپر آن را به شکلی دقیق بررسی کنید تا از اهداف تیم توسعه‌دهنده و برنامه‌هایی که برای آیندهٔ دارایی مدنظر شما دارند آگاه شوید. به این نکته توجه داشته باشید که تمام ارزهای شناخته‌شده و محبوب بازار، وایت پیپرهای معتبری دارند که اطلاعات کاملی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند.

ارزش بازار

یکی دیگر از عوامل مهمی که قبل از خرید یک دارایی باید به آن توجهٔ ویژه‌ای داشته باشید، ارزش بازار یک دارایی است. شما از طریق صرافی ارز دیجیتال یا سایت‌هایی مثل کوین مارکت کپ می‌توانید این میزان را بررسی کنید. بالابودن ارزش، نشان‌دهندهٔ اعتبار و محبوبیت یک توکن است و موجب آسودگی خیال سرمایه‌گذاران می‌شود.

حجم معاملات

حجم معاملات عامل تأثیرگذار بعدی است. میزان خرید و فروش ارز دیجیتال نشان‌دهندهٔ محبوبیت یک دارایی بین سرمایه‌گذاران فعال در بازار است. درواقع این پارامتر می‌تواند میزان نقدشوندگی یک توکن را مشخص کند. اگر عدد اعلام‌شده از سوی منابع معتبر پایین بود، به شما توصیه می‌کنیم روی رمزارز گفته‌شده سرمایه‌گذاری نکنید، زیرا نمی‌توان به‌راحتی آن را به فروش رساند.

میزان محدودیت عرضه

بسیاری از دارایی‌ها مثل بیت‌کوین با محدودیت عرضه در بازار مواجه هستند، یعنی تعداد کوین‌هایی که در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد محدود است. به‌طور مثال، این عدد برای بیت‌کوین ۲۱ میلیون است. همین موضوع موجب شده‌است تا محبوبیت این دارایی به شکل محسوسی افزایش پیدا کند و بسیاری از افراد بخشی از سبد سرمایهٔ خود را به این ارز دیجیتال اختصاص دهند.

محبوب‌ترین کوین‌ها در صرافی ارز دیجیتال

پس از این‌که معیار انتخاب یک توکن را بررسی کردیم، حال نوبت به آن رسیده است تا فهرستی از محبوب‌ترین ارزهایی که می‌توانید بخشی از سبد سرمایهٔ خود را به آن‌ها اختصاص دهید به شما معرفی کنیم. دلیل انتخاب این دارایی‌ها عوامل تکنیکال و فاندامنتال است.

ارزهای دیجیتال محبوب در صرافی‌های ارز دیجیتال

اتریوم

اگر قصد خرید و فروش ارز دیجیتال و کسب سود از این بازار را دارید، اتریوم گزینهٔ بسیار مناسبی است. این رمزارز توسط شخصی به نام ویتالیک بوترین در سال ۲۰۱۵ به سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان معرفی شد. ارزش بازار این توکن در حال حاضر بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار است و بسیاری از کارشناسان، آیندهٔ بسیار روشنی را برای آن پیش‌بینی می‌کنند. اصلی‌ترین دلیل محبوبیت این آلت‌کوین، بلاکچین قدرتمند و منحصربه‌فرد آن است. اولین شبکه‌ای که امکان ساخت قراردادهای هوشمند و ایجاد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را برای علاقه‌مندان فراهم کرد و پایه‌گذار ایجاد تغییرات بزرگ در بازار کریپتو بوده اتریوم است.

تتر

یکی از محبوب‌ترین دارایی‌های موجود در صرافی ارز دیجیتال است که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای در امان ماندن از نوسانات شدید بازار کریپتو، بخشی از سبد خود را به آن اختصاص دهند. این استیبل‌کوین اولین بار در جولای سال ۲۰۱۴، به بازار رمزارزها معرفی شده و در حال حاضر ارزش بازاری معادل ۸۳ میلیارد دلار دارد. به گفتهٔ تیم توسعه‌دهندهٔ این توکن، به ازای هر واحد از این دارایی، یک دلار در خزانهٔ مرکزی تتر ذخیره می‌شود، به همین دلیل است که نوسانات این ارز بسیار محدود بوده و از آن به‌عنوان جایگزینی برای دلار الکترونیک و فیزیکی یاد می‌شود.

بایننس کوین

BNB در سال ۲۰۱۷ توسط صرافی ارز دیجیتال بایننس ایجاد و به علاقه‌مندان معرفی شد. در حال حاضر ارزش بازار این دارایی در حدود ۴۷ میلیارد دلار است. اصلی‌ترین دلیل استقبال سرمایه‌گذاران از این توکن، گسترش کاربردهای آن و برنامهٔ توسعه‌ای است که چانگ پنگ ژئو برای پلتفرم بایننس طراحی کرده‌است. در حال حاضر قیمت این آلت‌کوین حدود ۳۰۰ دلار بوده و به گفتهٔ بسیاری از کارشناسان، ممکن است قیمت آن تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۵۰۰ دلار برسد.

ریپل

ریپل ارز دیجیتالی که توسط کمپانی آمریکایی با همین نام طراحی شده و در سال ۲۰۱۲ با قیمت ۰.۰۰۵ دلار در اختیار علاقه‌مندان به بازار کریپتو قرار گرفته‌است. اگر قصد خرید ارز دیجیتال را دارید، این توکن می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد، زیرا بیش از ۱۰۰ بانک و مؤسسه مالی معتبر با کمپانی سازندهٔ این آلت‌کوین قرارداد همکاری امضا کرده‌اند. ارزش بازار XRP در حال حاضر ۲۴ میلیارد دلار است. پیشنهاد می‌شود به جای Binance از یک صرافی همانند صرافی ارز دیجیتال والکس برای خرید ارز دیجیتال استفاده کنید که نگران خطرات تحریم نباشید.

کاردانو

یکی از توکن‌های پرطرفدار در صرافی ارز دیجیتال که بلاک‌چین آن نقش به‌سزایی در ایجاد استیبل‌کوین‌ها و صرافی‌های غیرمتمرکز داشته است. این دارایی با نماد ADA در سال ۲۰۱۷ توسط چارلز هاسکینسون به بازار معرفی شد و در حال حاضر ارز بازار ۱۴ میلیارد دلاری دارد. به عقیدهٔ کارشناسان، به‌دلیل برنامه‌های توسعه‌ای متعددی که تیم سازنده در حال اجرایی‌کردن آن است، در سال ۲۰۲۵، ارز این توکن می‌تواند به بیش از ۱ دلار برسد. البته در شرایطی که اقتصادهای بزرگ دنیا مثل آمریکا قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای انجام معاملات وضع نکرده و نرخ بهره را به میزان قابل‌توجهی افزایش ندهند.

دوج‌کوین

یکی از محبوب‌ترین دارایی‌های موجود در بازار که بسیاری از افراد آن را به‌واسطهٔ علاقهٔ شدید ایلان ماسک به آن می‌شناسند. این رمزارز در سال ۲۰۱۳ به بازار معرفی شد و در حال حاضر ارزش بازار آن بیش از ۸ میلیارد دلار است. اگر شخص ریسک‌پذیری هستید، به شما توصیه می‌کنیم بخش کوچکی از سبد سرمایهٔ خود را به خرید این دارایی اختصاص دهید. بسیاری از تحلیلگران معتقد هستند در آینده‌ای نه‌چندان دور، قیمت این کوین می‌تواند به بیش از یک دلار برسد.

ارزهای دیجیتال محبوب در صرافی‌های ارز دیجیتال

جمع‌بندی

تعداد توکن‌های موجود در بازار کریپتوکارنسی و صرافی ارز دیجیتال بسیار زیاد است، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله، تعدادی از محبوب‌ترین آن‌ها را معرفی کنیم. اگر به فعالیت در این بازار علاقه‌مند هستید، می‌توانید شرایط تکنیکال و فاندامنتال دارایی‌های گفته‌شده را بررسی کرده و باتوجه‌به میزان ریسک‌پذیری خود، روی یکی از آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

کد خبر: ۲۳۲٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha