۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
قوانین خلق‌الساعه تولیدکنندگان را آچمز کرد|حمایت از کارگاه‌های کوچک
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

قوانین خلق‌الساعه تولیدکنندگان را آچمز کرد|حمایت از کارگاه‌های کوچک

اصفهان - جمالی، کارآفرین برتر اصفهانی گفت:قوانین خلق‌الساعه، در زمینه صادرات و قیمت گذاری ها و کمبود نقدینگی باعث می شود که تولید کننده نتواند آن طور که باید و شاید با شرایط خود را به روز کند.

به گزارش خبرنگار بازار، کارگاه های کوچک و متوسط تولیدی سهم ۸۰ درصدی را در اشتغال ایفا می کند؛ کارگاه هایی که اگر تا چند دهه پیش نقش پررنگی داشتند اما اکنون به واسطه مشکلات نقدینگی که برایشان ایجاد شده به حالت کما درآمده اند.

مسعود جمالی، کارآفرین برتر در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار بازار از دلایل عمده رکود این کارگاه های اقتصادی را جهش ناگهانی قیمت های مواد اولیه دانسته و اظهار کرد: در این سال ها تولید کنندگان با شوک قیمتی روبرو شدند که باعث شد بسیاری از آنها رو به رکود بروند و دیگر نتوانند مانند گذشته روی پای خود بایستند.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین مزیت های کارگاه ها و واحدهای تولیدی، زودبازده بودن آنها و سهم عمده آنها در اشتغال است در حالیکه کارگاه های بزرگ نیازمند زمان بیشتری هستند تا بتوانند بر اقتصاد تولید تاثیرگذار باشند.

این کارآفرین برتر با اشاره به اینکه کارگاه هایی که در مقیاس کوچک هستند به سرمایه کمتری هم نیازمندند بنابراین می توان در مدت کوتاهی آنها را راه اندازی کرد و عده ای را به کار گماشت، تصریح کرد: اگر دولت در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری کند و در زمینه حمایت از این کارگاه ها تلاش کند و بانک ها را نیز در این مسیر هدایت کند، می توان به بازدهی موثر آنها امیدوار بود.

جمالی افزود: تولید کنندگان ما نمی توانند با رقبای خود رقابت کنند به این دلیل که در شرایط سختی به سر می برند و حمایتی از آنها نمی شود.

وی ادامه داد: از سویی دیگر قوانین خلق‌الساعه، در زمینه صادرات و قیمت گذاری ها و کمبود نقدینگی باعث می شود که تولید کننده نتواند آن طور که باید و شاید با شرایط خود را به روز کند و مجبور است با همان امکاناتی که دارد بسازد و یا رو به تعطیلی برود.

کد خبر: ۲۳۱٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha