۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
قطع برق چاه های کشاورزی خسارت سنگینی به معیشت کشور وارد می کند
نماینده مردم چناران در مجلس:

قطع برق چاه های کشاورزی خسارت سنگینی به معیشت کشور وارد می کند

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس خواستار عدم قطع برق چاه های صنعتی و کشاورزی برای جلوگیری از خسارت به تولید در کشور شد.

به گزارش بازار، حسین امامی راد در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۶ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به وزیر نیرو، درباره قطع آب چاه های کشاورزی، گفت: عدم قطع برق مصرف خانگی در این دولت قابل تقدیر است اما ۵ روز قطع آب صنعتی و کشاورزی تهدیدی برای معیشت و خسارتی سنگین برای صنعت گران و کشاورزان که پاسداران جبهه خودکفایی کشور هستند خواهد بود.

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس همچنین در ادامه قطع نامتعارف چاه های کشاورزی را برای افزایش مدار باعث نابودی محصولات و خسارت به جداره چاه ها دانست.

وی در تذکر دیگری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، افزود: نگرانی کمبود گندم، آرد و نان ناشی از درگیری میان روسیه و اوکراین که نیمی از غلات و دانه های روغنی دنیا را تامین می کردند قرار بود با تشویق کشاورزان به کشت گندم در داخل کم شود.

امامی راد ادامه داد: اما همچنان طلب گندمکاران که باید به صورت نقدی پرداخت می شد، پرداخت نشده که باعث نارضایتی شده است لذا باید مابه التفاوت خریدهای قبلی از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۵ هزار تومان به همراه طلب های آن ها هرچه سریع تر پرداخت شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان در تذکری خطاب به وزیر اقتصاد با انتقاد از مالیات سنگین و افزایش یکباره آن، خاطرنشان کرد: این موضوع که به اصناف تکلیف شده بسیار سنگین بوده و آن ها توانایی پرداخت ندارند از این رو باید حجم این مالیات ها سبک تر و حتی تقسیط شود تا نبض بازار از کار نیفتد.

کد خبر: ۲۳۱٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha