۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
تداوم سیاست انقباضی بانک ها  آسیب به صنعت است
رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان:

تداوم سیاست انقباضی بانک ها آسیب به صنعت است

گرگان-صفوی، رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان خواستار تخصیص تسهیلات بانکی به بخش خصوصی شد و گفت: تداوم سیاست انقباضی بانک ها منجربه آسیب به صنعت می شود.

سعید صفوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اتخاذ سیاست بنگاه داری بانک ها طبیعی است چراکه بانک امانتدار منابع مالی مردم هستند و در این شرایط تورمی عرضه وام کم بهره، منجر به زیاندهی بانک ها می شود.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی برای تامین سرمایه درگردش صنایع را ضروری دانست و اضافه کرد: بانک ها باید تسهیلات بدهند چون واقعا بخش تولید نیازمند تسهیلات است و علت همین رکود در بازار فعلی نیز عدم تخصیص تسهیلات و سیاست انقباضی بانک هاست.

وی ضمن تاکید بر این مطلب که عدم تزریق نقدینگی به جامعه باعث رکود همراه با تورم شده، افزود: هرچند که بانک ها برای کنترل نقدینگی این سیاست را پیش گرفتند اما عدم تزریق سرمایه به بازار هم باعث رکود شده است.

صفوی تداوم سیاست انقباضی را آسیب به صنعت دانست و گفت: صاحبان صنایع برای به حرکت درآوردن چرخه تولید نیاز به سرمایه دارند زیرا در این شرایط اقتصادی، نقدینگی بخش خصوصی به میزان قابل توجهی کاهش یافته و به همین خاطر دریافت تسهیلات بانکی ضروری است.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: امیدواریم مسئولان هرچه سریعتر موانع پیش روی صنعت را رفع کنند و بانک ها هم در پرداخت تسهیلات نسبت به یک سال گذشته تجدید نظر کنند.

کد خبر: ۲۳۱٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha