در بررسی لایحه ایجاد وزارت بازرگانی، به پیشنهادهای بخش خصوصی توجه شود
رئیس اتاق کرمانشاه:

در بررسی لایحه ایجاد وزارت بازرگانی، به پیشنهادهای بخش خصوصی توجه شود

کدیور، رئیس اتاق کرمانشاه، با اشاره به ایرادات وارده به لایحه ایجاد وزارت بازرگانی، از مجلس خواست در فرایند بررسی جزئیات این لایحه، به پیشنهادهای بخش خصوصی توجه کند.

به گزارش بازار، حیدر کدیور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه با اشاره به تصویب فوریت لایحه ایجاد وزارت بازرگانی در مجلس شورای اسلامی، از نمایندگان مردم خواست به دغدغه‌های بخش خصوصی و فعالان اقتصادی که در ده بند توسط مرکز پژوهش‌های اتاق ایران مطرح و منتشر شده است توجه و در بررسی مواد و تبصره‌های مربوط لحاظ کنند.

کدیور، عدم تناسب مشکلات و راهبردها با ساختار و وظایف تعیین شده در لایحه ایجاد وزارت بازرگانی را یک مسئله بزرگ دانست و اظهار کرد: تفکیک مذکور ما را به هیچ‌یک از اهداف پیش بینی شده نمی‌رساند و در مقابل تفکیک وظایف بخش تولید، صنعت و کشاورزی با بازرگانی هماهنگی آنها را سخت‌تر خواهد کرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران ابراز امیدواری کرد: اگر اصرار به ایجاد وزارت بازرگانی وجود دارد توقع می‌رود همه ساختارها و اختیارات مرتبط با حوزه تنظیم گری، سیاست‌گذاری، نظارت و بازرگانی داخلی و خارجی از سایر وزارتخانه‌ها منفک و به وزارت جدید الحاق شود.

رئیس اتاق کرمانشاه افزود: هماهنگی در نظام و ساختار اداره کشور موضوعی سخت، زمان‌بر و پرهزینه است که ایجاد ساختار جدید بدون اختیارات کافی از مصادیق آن خواهد بود که ممکن است مسیر رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده از جمله تنظیم و کنترل بازار را پرترافیک و حتی مسدود کند.

کدیور از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست با مطالعه دقیق تاریخچه تأسیس، الحاق، انتزاع و تفکیک وزارتخانه‌های تجارت، بازرگانی، صنایع، صنایع و معادن و صمت در ۸۰ سال اخیر توجه و آسیب‌ها و منافع ملموس تجارب عینی دوره‌های مذکور را در تصمیم‌گیری جدید ملحوظ نظر داشته باشند.

وی توجه به نتایج مطالعات علمی و پیشنهادهای اتاق ایران را راهگشا توصیف و ابراز امیدواری کرد: مجلس شورای اسلامی با پذیرش و لحاظ کردن پیشنهادهای اصلاحی آسیب‌های ناشی از این تأسیس را به حداقل ممکن رسانده و مانع از تحمیل هزینه‌های مضاعف و تکرار تجارب گذشته شود.

کد خبر: ۲۳۱٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha