۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
تلاش وزیر خزانه داری آمریکا در جلب حمایت چین

تلاش وزیر خزانه داری آمریکا در جلب حمایت چین

یلن، وزیر خزانه داری آمریکا مشتاق همکاری با چین در مورد بازسازی بدهی و پرونده‌های دیگر است.

به گزارش بازار، جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، گفت که مشتاقانه منتظر همکاری با چین در مورد موضوعات مورد علاقه دوجانبه، از جمله تجدید ساختار بدهی برای فقیرترین کشورها و نیاز به اصلاحات چندجانبه توسط بانک‌های توسعه قبل از هرگونه تحقیق برای افزایش سرمایه است.

یلن در اظهارات آماده شده برای یک کنفرانس مطبوعاتی قبل از نشست وزرای دارایی و بانک‌های مرکزی گروه ۲۰ در هند، گفت که سفر هفته گذشته او به پکن به قرار دادن روابط ایالات متحده و چین بر روی "پایه محکم تر" کمک کرد.

او تاکید کرد که دو اقتصاد بزرگ جهان در قبال جهان تعهد دارند "در زمینه‌های مورد علاقه مشترک همکاری کنند. "

یلن گفت: کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دار؛ اما من فکر می‌کنم که آن دیدار شروع مهمی بود و مشتاقانه منتظر ساختن پایه‌هایی هستم که در پکن گذاشته شد تا اقدامات بیشتری را انجام دهم.

وی افزود که واشنگتن به جلوگیری از دسترسی روسیه به تجهیزات و فناوری نظامی که مسکو در جنگ خود در اوکراین به آن نیاز دارد، ادامه خواهد داد.

وزیر خزانه داری آمریکا گفت: یکی از اهداف اصلی ما در سال جاری مقابله با تلاش‌های روسیه برای دور زدن تحریم‌های ما است. ائتلاف ما بر اساس اقداماتی است که در چند ماه گذشته برای مقابله با چنین تلاش‌هایی انجام داده‌ایم.

کد خبر: ۲۳۱٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha