۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
«تکمیل ایل راه ها و خرید تضمینی محصولات» ۲ اولویت دولت برای عشایر است
رئیسی:

«تکمیل ایل راه ها و خرید تضمینی محصولات» ۲ اولویت دولت برای عشایر است

مارگون- رئیس جمهور با بیان اینکه «تکمیل ایل راه ها و خرید تضمینی محصولات» دو اولویت دولت برای عشایر است، گفت: امکان کشت گیاهان دارویی نیز برای عشایر مورد بررسی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح دوشنبه در دیدار با عشایر سقاوه شهرستان مارگون در قالب سفر دوم استانی به کهکیلویه و بویر احمد ضمن بیان اینکه عشایر با حمایت دولت می‌توانند، گوشت قرمز کشور را فراهم کنند که این امر نیازمند حمایت بوده و امکان تأمین نیاز کشور کاملاً قابل انجام است، تاکید کرد: اولویت ما تقویت تولید داخل کشور است.

وی با بیان اینکه زمانی واردات خواهیم داشت که تولید کشور پاسخگو نباشد، گفت: اولویت ما تشویق و ترغیب و حمایت از تولید داخلی است و برای عشایر کهگیلویه و بویراحمد، توسعه اماکن عرضه دام و امکان کشت گیاهان دارویی از مصوبات سفر است.

شعار نمی دهیم

رئیس جمهور فعال شدن خانه‌های بهداشت در مناطق عشایری را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: وجود این زیرساخت ها می تواند از بسیاری بیماری‌ها پیشگیری کند و لذا تقویت خانه های بهداشت عشایری در زمره اولویت ها و مصوبات سفر دوم به کهکیلویه و بویر احمد خواهد بود.

برای بهسازی راه‌های ایلی و راه‌های عشایری که امان تردد در مناطق را مختلف فراهم می‌کنند اقداماتی انجام شده اما کمبودهای وجود دارد

رئیسی تکمیل ایل راه‌ها و خرید تضمینی محصولات عشایری را دو اولویت دولت دانست و گفت: اقتصاد عشایر بر اساس تولید گوشت و مواد لبنی است که باید محصول آنها را دولت تضمین کند تا در موقع مناسب خریداری شود و خرید دام نیز از مواردی است که تاکید داریم انجام شود.

وی با بیان اینکه عشایر ذخایر انقلاب هستند شعار نیست و باید به این قشر تولید کننده توجه شود چرا که عشایر در حوزه تولید و اقتصاد مقاومتی فعال هستند، افزود: قبل از سفر گروه‌های مختلفی به استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام و مسائل را بررسی و منتقل کرده اند لذا مصوبات کاربردی در این سفر خواهیم داشت.

بهره برداری از سد سقاوه

رئیس جمهور با بیان اینکه سد سقاوه که بهره برداری آن امروز آغاز می‌شود، ۷۰ هزار هکتار از زمین‌ها را آبرسانی می‌کند، گفت: امکان اینکه در این منطقه عشایری نیز برای عشایر سد احداث شود وجود دارد.

رئیسی با بیان اینکه مسئله آب گرم و استفاده از انرژی خورشیدی از مطالبات عشایر مارگون محسوب می شود گفت: در مناطق عشایری اکنون پنل‌های خورشیدی وجود دارد و باید برای عشایر در مکان‌هایی که عشایر حضور دارند، اعطای این پنل ها تقویت شود تا بخشی از مشکلات برق رفع شود.

امروز نیاز جامعه ما به گوشت قرمز و مواد لبنی جدی است و عشایر آن را تولید می‌کنند

وی اظهار داشت: برای بهسازی راه‌های ایلی و راه‌های عشایری که امان تردد در مناطق را مختلف فراهم می‌کنند اقداماتی انجام شده اما کمبودهای وجود دارد و برای عشایر اعتبارات لازم در ارتباط با عشایر تصویب شده و تکمیل می‌شود.

عشایر مولد هستند

رئیس جمهور در ادامه گفت: عشایر امروز مولد هستند و برای ما بسیار مایه مباهات است و علاوه بر اینکه تولید در حوزه عشایر باید تقویت شود و اگر لازم باشد باید دامداری قراردادی یا پرواربندی انجام شود و نهاده‌های د امی باید در اختیار عشایر قرار گیرد تا مانی که دام که به نتیجه رسید، عشایر می‌توانند نهاده دریافتی را جبران کنند.

رئیسی تصریح کرد: امروز نیاز جامعه ما به گوشت قرمز و مواد لبنی جدی است و عشایر آن را تولید می‌کنند لذا اولویت ما تولید گوشت قرمز در داخل کشور است، نه اینکه از خارج وارد کنیم که در این راه عشایر بسیار موثر هستند.

به گزارش بازار، افتتاح پروژه های عظیم پتروشیمی و سد چمشیر گچساران ، کارخانه قند یاسوج و طرح های دیگر در کنار دیدار مردمی و حضور در شهرستان بهمئی از دیگر برنامه های سفر دوم رئیس جمهور به کهکیلویه و بویر احمد است.

کد خبر: ۲۳۱٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha