۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
«میدان گازی مختار» بویراحمد کلنگ زنی شد
در دومین دور سفر استانی رئیس جمهور؛

«میدان گازی مختار» بویراحمد کلنگ زنی شد

بویر احمد- همزمان با سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد، میدان گازی مختار شهرستان بویراحمد پس از ۱۱ سال بلاتکلیفی بالاخره کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار بازار، همزمان با ظهر دوشنبه و در سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد، میدان گازی مختار شهرستان بویراحمد پس از ۱۱ سال بلاتکلیفی بالاخره کلنگ زنی شد. میدان گازی مختار میدان بسیار عظیمی است که حتی به عنوان چهارمین میدان ذخیره‌سازی گاز طبیعی کشور ثبت شده است.

این میدان در دولت سیزدهم تعیین تکلیف و پیمانکار میدان گازی انتخاب شد و تجهیز کارگاه آغاز و در سفر دوم هیئت دولت اولین چاه از ۱۵ حلقه چاه آن کلنگ زنی شد.

این منطقه گازی ۲۴۰ کیلومتر طول دارد و از حوالی تنگ سرخ بویراحمد شروع می شود و تا لردگان استان چهارمحال و بختیاری ادامه دارد و عرض منطقه گازی بین ۴۰ تا ۹۰ کیلومتر است. مسئولان می گویند این میدان گازی به طول ۳۰ کیلومتر و عرض پنج کیلومتر بوده و این مخزن ۷۷ میلیارد متر مکعب ذخیره قابل استحصال دارد.

ذخیره درجای این مخزن ۱۰۹ میلیارد متر مکعب است و برای استخراج هفت حلقه چاه در فاز نخست حفر خواهد شد و در فاز بعد چهار حلقه چاه برای تزریق حفر می شود.

کد خبر: ۲۳۱٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha