۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
شرکت دارویی شستا در اردبیل سرمایه گذاری می کند| مقابله با پدیده زیرمیزی
مدیر درمان تأمین اجتماعی اردبیل:

شرکت دارویی شستا در اردبیل سرمایه گذاری می کند| مقابله با پدیده زیرمیزی

اردبیل- نیک سیرت، مدیر درمان تأمین اجتماعی اردبیل گفت: شرکت دارویی شستا در این استان سرمایه گذاری می کند تا فرصت اشتغال و کارآفرینی مناسب در اردبیل فراهم آید.

مهدی نیک سیرت در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در قالب ۴۸ مصوبه سفر مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پیگیر اجرای طرح های حوزه بیمه ای، درمانی و سرمایه گذاری شستا هستیم تا امسال ۶۲۰ هزار بیمه شده از این خدمات کیفی بهره مند شوند.

وی سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی تأمین اجتماعی را در تکمیل پروژه های عمرانی به ویژه درمانگاه ها و تکمیل ظرفیت بیمارستان سبلان و ارس یادآور شد و تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا در ۲ سال پیش رو خدمات تخصصی را در این مراکز ارتقا دهیم.

فرسودگی ساختمان درمانگاه خلخال

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت: درمانگاه تخصصی سبلان با پیشرفت مناسب و تجهیزات و امکانات شایسته در حال تکمیل است که دهه فجر امسال شاهد بهره برداری از این درمانگاه تخصصی خواهیم بود.

نیک سیرت افزود: برای بازسازی تأسیسات مکانیکی بیمارستان سبلان ۶۳ میلیارد تومان، فیزیوتراپی سه میلیارد تومان، بخش اطفال سبلان ۱۵ میلیارد تومان و تکمیل درمانگاه نمین نیز هفت میلیارد تومان منابع پیش بینی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: درمانگاه خلخال به دلیل فرسودگی ساختمان ناایمن است که سعی داریم با جابجایی این ساختمان، فضای درمانگاهی مناسبی را احداث کنیم.

نیک سیرت از ساخت درمانگاه تخصصی در گرمی و بیله سوار خبر داد و اضافه کرد: در شهرستان پارس آباد نیز افزایش تخت بیمارستان ارس را از ۴۶ به ۹۶ تخت شاهد خواهیم بود و در سیلان اردبیل تعداد تخت ها از ۱۶۰ تخت به ۲۵۶ تخت ارتقا می یابد.

وی در مورد مشکلات و نارسایی های دارویی در اردبیل بیان کرد: به تدریج این مشکلات در ماه های اخیر کمتر شده ولی ما با خرید نقدی به ارزش ۲۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای ۶ تا ۹ ماه آینده ذخیره دارویی مناسبی داریم.

اخذ مجوز برای استخدام ۴۲ نفر نیروی تخصصی

نیک سیرت در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ردیف جذب پزشک متخصص را از سازمان تأمین اجتماعی گرفته ایم و در کنار آن سعی داریم با پدیده نامبارک زیرمیزی نیز مقابله کرده و با پزشکان متخلف در این ارتباط قطع همکاری داشته باشیم.

وی به پرداخت ۲۱۷ میلیارد تومان بدهی تأمین اجتماعی به مراکز طرف قرارداد اشاره کرد و گفت: بدهی مطب پزشکان و دندانپزشکان تا پایان سال ۱۴۰۱ و داروخانه ها تا اردیبهشت ماه امسال تسویه شده و بدهی به دانشگاه علوم پزشکی نیز تا پایان دی ماه ۱۴۰۱ تسویه شده است.

نیک سیرت از اخذ مجوز برای استخدام ۴۲ نفر نیروی تخصصی برای درمانگاه ها و بیمارستان های استان خبر داد و افزود: اشغال تخت بیمارستان تأمین اجتماعی استان ۷۰ درصد است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل اضافه کرد: در سال گذشته تأمین اجتماعی به بیش از یک میلیون و ۲۵۹ هزار نفر از اهالی استان در حوزه های بستری، جراحی، زایمان طبیعی، سزارین و ویزیت پزشک عمومی و دندانپزشکی ارائه خدمات کرده است.

کد خبر: ۲۳۱٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha