۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
لزوم توجه به پروژه های مرزی استان ایلام/ بازارچه های مرزی بازگشایی شوند
استاندار ایلام تاکید کرد

لزوم توجه به پروژه های مرزی استان ایلام/ بازارچه های مرزی بازگشایی شوند

ایلام - استاندار ایلام با تاکید بر لزوم توجه به پروژه های مرزی استان ایلام، گفت: نیاز است بازارچه های مرزی استان بازگشایی شوند.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در دیدار با وزیر کشور ضمن ارائه گزارشی از وضعیت استان در موضوعات مختلف با توجه به اهمیت مرزهای استان خواستار تکمیل پروژه های مرزی در استان شد و گفت: در شرایط امروز کشور و رابطه حسنه‌ای که بین ایران و عراق برقرار است، ضرورت توجه به پروژه های مرزی استان ایلام به جهت داشتن بیشترین مرز مشترک اهمیت دو چندان پیدا کرده است.

وی در ادامه خواستار راه اندازی بازارچه‌های مرزی چیلات، چنگوله و هلاله شمالی در انجام مراودات اقتصادی، تجاری و بازرگانی بین ایران و عراق شد و تصریح کرد: زیرساخت مرزهای چیلات و چنگوله آماده شده است و با توجه به دستور معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ایجاد و راه اندازی مرز هلاله شمالی، زیرساخت‌های این مرز نیز در حال ساخت است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به این مطلب که پیگیری‌های زیادی در زمینه گشایش مرز چیلات انجام شده است، افزود: ما تمام زیرساخت‌های لازم در مرز چیلات را آماده کرده‌ایم و منتظر هستیم که طرف عراقی نیز پای کار بیاید و ضرورت دارد در این خصوص از طرف مقامات ارشد کشور نیر این موضوع پیگیری شود.

وی در ادامه گفت: البته مرز چنگوله مورد تأیید و تصویب دولت عراق قرار گرفته است و فقط نیاز به تکمیل زیرساخت‌ها از جانب این کشور دارد.

استاندار ایلام در ادامه خواستار بازگشایی کامل مرز تجاری استان شد و گفت: مرز مهران که در ارتباط با موضوع کرونا بسته شده بود با رایزنی و تلاش های انجام شده موافقت بازگشایی این مرز انجام شده است.

وی ادامه داد: این هفته ۵۰۰ کامیون عراقی که از قبل در پشت مرز دپو شده بود وارد کشور می شود و از هفته آینده دو روز در هفته هر روز ۲۵۰ خودرو کشورمان برای امور تجاری و بازرگانی وارد عراق می شود که لازم است در این روند تسریع ایجاد شود.

گفتنی است که در این دیدار رحمانی فضلی وزیر کشور در ارتباط با موارد مطرح شده قول پیگیری و مساعدت دادند.

کد خبر: ۲۳٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha