۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
برای بهبود وضعیت معیشت مردم، علاوه بر وحدت داخلی، نیازمند رونق اقتصادی هستیم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

برای بهبود وضعیت معیشت مردم، علاوه بر وحدت داخلی، نیازمند رونق اقتصادی هستیم

وزیر کار، مهار تورّم را مقدمه بهبود معیشت بازنشستگان دانست و گفت: با افزایش صادرات و اصلاح تراز تجاری صندوق‌های بازنشستگی توانستیم از بحران‌های اخیر عبور کنیم.

به گزارش بازار، سیدصولت مرتضوی امروز، شنبه ۲۴ تیرماه در هجدهمین سالروز گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: دولت مردمی سیزدهم درصدد رفع موانع و مشکلات کشور است و برای رفع این موانع در گام نخست نیازمند همدلی، انسجام و وحدت ملّی هستیم.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه توجه به اقتصاد مقاومتی و درون‌زا افزود: برای بهبود وضعیت معیشت مردم، علاوه بر وحدت داخلی و انسجام، نیازمند رونق اقتصادی هستیم که این امر با بهره‌مندی از امکانات داخلی و کارخانه‌ها در دستور کار قرار دارد و برای رسیدن به آن باید زیرساخت‌ها فراهم شود و توسعه پیدا کند.

وزیر رفاه اجتماعی، مهار تورّم را مقدمه بهبود معیشت بازنشستگان دانست و گفت: با افزایش صادرات و اصلاح تراز تجاری صندوق‌های بازنشستگی توانستیم از بحران‌های اخیر عبور کنیم.

مرتضوی ادامه داد: در دو سالی که از عمر دولت سیزدهم گذشته، ریاست محترم جمهوری اسلامی بیرق دیپلماسی خارجی را برافراشته و با کشورهای مختلف در سراسر جهان ارتباط بسیار مهمی برای برون‌رفت از مشکلات برقرار کرده است.

وی تأکید کرد: پس از یک دهه رشد منفی حوزه اقتصاد، رشد اقتصادی کشور، امروز مثبت شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ابتدای کار دولت سیزدهم، ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی، اقتصاد کشور را در آستانه بحران قرار داده بود که کسری بودجه این صندوق‌ها به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسید و در نهایت با تمهیدات اقتصادی و اصلاح تراز تجاری کشور از این بحران‌ها عبور کردیم.

رفاه و آسایش، خواسته به‌حق جامعه بازنشستگان است
مرتضوی تأکید کرد: رفاه و آسایش در دوره بازنشستگی، خواسته به‌حق جامعه بازنشستگان است. تلاش‌های خوبی در راستای ثبات قیمت کالاها در حوزه اقتصادی انجام شده است و به دنبال این شرایط، جامعه بازنشستگی وضعیت بهتر معیشتی را در آینده نزدیک تجربه خواهند کرد.

وی اضافه کرد: بازنشستگان باید در تمام محافل خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی حضور فعال داشته باشند و ما در دولت سیزدهم و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خدمت جامعه بازنشستگی هستیم و این خدمت‌رسانی برای ما شرف و اعتبار به‌همراه خواهد داشت.

همچنین در این همایش ملّی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تمبر و نشان ویژه بازنشستگان رونمایی شد.

کد خبر: ۲۳۱٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha