۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹
لزوم افزایش کیفی طرح نهضت ملی مسکن
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

لزوم افزایش کیفی طرح نهضت ملی مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد تجربه گذشته در ساخت مسکن که با کاهش کیفیت همراه بود، در دوره جدید نباید تکرار شود و ازاین‌رو کار به مردم واگذار شده است.

به گزارش بازار، اقبال شاکری با بیان این که وزارت راه مبلغی را تعیین کرده و کسانی که رقم موردنظر را قبول دارند، از میان دستگاه‌ها و سازندگان وارد میدان می‌شوند، گفت: قیمت توافقی است و پایه قیمت از ۴ و نیم به ۶ و نیم تغییر یافته است.

وی یکی از دلایل طولانی‌شدن ساخت مسکن را عدم وجود قیمت واقعی دانست و افزود: وزارتخانه نیز این مسئله را قبول داشت؛ ولی باید می‌دانستیم که با چه فرمولی به این قیمت دست خواهیم یافت و از طرفی کسی باید می‌بود تا از قیمت‌ها دفاع کند.

شاکری با بیان این که قیمت باید مورد اجماع باشد، ادامه داد: اگر قیمت به‌درستی تعیین نشود، سازنده‌ای که کار به نفعش نیست، کار را زخمی می‌کند و دست کارفرما را در پوست گردو می‌گذارد.

وی با اشاره به این که رفته‌رفته قیمت به حدی می‌رسد که خود سازندگان در نظر دارند و به‌عنوان قیمت تمام شده استخراج کرده‌اند، افزود: برخی قراردادها مواردی نظیر پکیج و آسانسور را در خود جای‌داده و این تعدد قرارداد کار را سردرگم می‌کند و قیمت واقعی نیز وجود نخواهد داشت.

شاکری ادامه داد: خریدار با یک‌سری واحد روبه‌رو است که هر کدام شکل و شمایلی خاص دارند؛ بنابراین داشتن یک قیمت معقول الزامی است تا بهای تمام شده نیز در آن مشخص باشد.

این نماینده مجلس همچنین از عقب‌افتادگی در ده سال گذشته و کارهای زمین‌مانده خبر داد و افزود: در حوزه وزارتخانه کار را مردمی‌سازی کردند و زمین و تسهیلات ارائه می‌دهد و با درخواست‌های انبوهِ سازندگان بزرگ قیمت قدری افزایش داده شده است.

شاکری خطاب به دولت هم گفت که باید زودتر تصمیم‌گیری شود تا منازل مردم به دستشان برسد و در این باره، زمان بسیار اهمیت دارد.

کد خبر: ۲۳۱٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha