۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
قلب صنعت کشور خوب کار نمی‌کند|تامین مواد اولیه دغدغه نخست تولیدکنندگان
کارآفرین و تولیدکننده اصفهانی:

قلب صنعت کشور خوب کار نمی‌کند|تامین مواد اولیه دغدغه نخست تولیدکنندگان

اصفهان- کشانی، تولید کننده و کارآفرین با اشاره به اینکه این روزها تولید در شرایط نامناسبی است، گفت: بسیاری از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان سردرگم شده‌اند و آینده مبهمی را در سر می پرورانند.

امیر کشانی در گفت و گو با خبرنگار بازار، در پاسخ به این سوال که آیا تولید کنندگان همانند قبل انگیزه سرمایه گذاری در بخش تولید و توسعه صنعت را دارند، اظهار کرد: در این بازار آشفته که با نوسانات دلاری همراه است تولید کنندگان قدرت تصمیم گیری را از دست داده اند و دغدغه اصلی آنها اکنون تامین مواد اولیه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از دیگر مشکلات تولید کنندگان بروکراسی های بانک ها و عدم پرداخت وام توسط بانک ها و سود بالای بانک ها است، تصریح کرد: اگر بخواهیم تولید را که یکی از اهرم های اقتصاد سالم در اصفهان به شمار می رود را به سمت و سوی درستی هدایت کنیم باید بانک ها را مجاب کنیم که با تولید کنندگان سرسازگاری داشته باشند.

بانک ها منابع لازم را برای سرمایه گذاری در بخش تولید را دارند

این تولیدکننده و کارآفرین اصفهانی با اظهار تاسف از اینکه در حال حاضر بانک ها منابع لازم را برای سرمایه گذاری در بخش تولید را دارند اما با تولید کننده نیز همکاری نمی کنند، گفت: بسیاری از سرمایه‌گذاران به همین واسطه ترجیح داده اند که به سمت بازار دلار و طلا بروند و از تولید کناره گیری کنند.

وی افزود: به خاطر مشکلات عدیده ای که برای تولید کننده ها ایجاد شده است، بسیاری از کارخانه‌جات با ظرفیت کمتر کار می‌کنند و اگر این مسئله ادامه پیدا کند به جای اینکه سال در جاری شاهد رونق تولید باشیم باید منتظر رشد بیکاری و رکود باشیم.

خام فروشی مواد اولیه ضربه به تولید می زند

کشانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مواد اولیه به شکل خام فروخته می شود، بیان کرد: مواد اولیه باید داخل کشور تبدیل به محصولاتی با ارزش ‌افزوده شده و سپس صادر شود نه اینکه به شکل گران وارد شده و به دست تولید کننده برسد.

کد خبر: ۲۳۱٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha