۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
بورس پساب تشکیل می شود
وزیر نیرو:

بورس پساب تشکیل می شود

محرابیان، وزیر نیرو گفت: در شاخص سرعت تامین آب شرب برای مردم، ایران در فهرست برترین کشورهای دنیا قرار گرفته است.

به گزارش بازار، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو، در حاشیه مراسم رونمایی از پیشخوان رصد مدیریت منابع آب کشور گفت: به استناد جدیدترین گزارش بانک جهانی، بر اساس شاخص‌های توسعه جهانی، ایران در حوزه دسترسی به آب شرب در بخش شهری و روستایی در جهان و میان کشورهای منطقه در صدر جدول قرار داد.

وی افزود: درصد دسترسی به آب شرب شهری و روستایی در ایران به ترتیب برابر با ۹۹.۸۳ و ۸۲ درصد است، این در حالی است که این شاخص‌ها به همین ترتیب در جهان اعداد ۸۵.۷ و ۵۹.۶ درصد و در میان کشورهای خاورمیانه ۸۳.۲ و ۶۹.۵ درصد را به خود اختصاص داده است.

محرابیان عنوان کرد: در شاخص سرعت تامین آب شرب برای مردم، ایران در فهرست برترین کشورهای دنیا قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت پساب عنوان کرد: بازچرخانی آب از مهمترین برنامه‌های ما است و بنا داریم کلیه منبع آب صنایع کشور به جز صنایع غذایی و دارویی را از آب سطحی و زیرزمینی به سمت پساب تصفیه‌شده حرکت دهیم.

محرابیان با اشاره به برنامه دولت برای توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب گفت: برنامه داریم اقتصاد پساب را حل کنیم و در این راستا بورس پساب در محل بورس انرژی کشور تشکیل خواهد شد.

وی افزود: دولت مصمم است تا شهر به شهر و روستا مسئله آب را حل کند، ما در این‌ راستا طرح جهاد آبرسانی را داشتیم که امروز با ۴۰ درصد پیشرفت در دو سال افتتاح شده است.

وزیر نیرو گفت: در سیستان متاثر از عدم رهاسازی حقابه هیرمند که مطالبه ۲ ساله ماست ولی برخلاف وصول این حقابه طرح‌هایی در ۳ سطح اضطراری، میان مدت و بلند مدت در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: تامین آب شرب بهداشتی از منابع دیگر با آب شیرین‌کنی در دستور کار است.

محرابیان گفت: برای حل مسیله سیستان، طرح انتقال آب از حوضه تالاب و دریا در دستور کار قرار گرفته است و این دو طرح مسئله آب سیستان را حل خواهد کرد.

عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: حقابه جمهوری اسلامی یک حق قانونی است قدمی از این حق عقب‌نشینی نخواهیم کرد و افغانستان متعهد به پرداخت آن است.

کد خبر: ۲۳۱٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha