۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
هزینه تحصیل در آمریکا چقدر است؟

هزینه تحصیل در آمریکا چقدر است؟

یک عامل مهم برای هر دانشجوی بین المللی این است که هزینه زندگی در آمریکا و هزینه تحصیل در آمریکا چقدر است. در این مقاله با ما همراه باشید تا در این رابط اطلاعات بیشتری کسب کنید.

به گزارش بازار، یک عامل مهم برای هر دانشجوی بین المللی این است که هزینه زندگی در آمریکا و هزینه تحصیل در آمریکا چقدر است. در این مقاله با ما همراه باشید تا در این رابط اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ایده تحصیل در آمریکا یک ایده هیجان انگیز است. به هر حال، چه کسی نمی خواهد فرصتی برای یادگیری در یک سیستم آموزشی در سطح جهانی داشته باشد؟ یکی از زمینه هایی که بسیاری از دانشجویان را نگران می کند، هزینه است. نگران نباشید، شما به جای درستی آمده اید تا از منابع مالی مورد نیاز خود مطلع شوید.

در این مقاله به بررسی هزینه تحصیل در آمریکا می پردازیم تا بتوانید به راحتی برای وقت خود در خارج از کشور بودجه بندی کنید.

می توانم انتظار چه هزینه هایی را داشته باشم؟

اگر برای اولین بار است که دور از خانه زندگی می کنید، کاملا طبیعی است که فکر کنید برای چه هزینه هایی باید بودجه در نظر بگیرید. و البته اگر سبک زندگی ارزان تری را انتخاب کنید، بسیاری از هزینه ها را می توان کاهش داد.

با این حال، همیشه موارد اجتناب ناپذیری وجود خواهند داشت که باید به آنها توجه کنید، مانند:

  • محل اقامت
  • غذا و ملزومات روزمره
  • سفر و حمل و نقل
  • سرگرمی
  • اتصال (اینترنت، تلفن همراه و غیره)
  • هزینه های پنهان (چیزهایی که مختص شما هستند، به عنوان مثال، دوره یا هزینه ویزا)

شهریه در هزینه تحصیل در آمریکا

شهریه مطمئناً چیزی است که باید برای آن بودجه اختصاص دهید، اما ما در اینجا به جزئیات زیادی در مورد آنها نمی پردازیم.

به طور کلی، شما باید انتظار داشته باشید که سالانه مبالغ زیر را پرداخت کنید:

  • ۱۸۰۰۰ تا ۶۲۰۰۰ دلار در سال در مقطع کارشناسی
  • ۶۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰۰ دلار در سال در مقطع تحصیلات تکمیلی

تفاوت هزینه بین مناطق مختلف

آمریکا کشوری بزرگ است و مانند هر جا دیگری، می‌بینید که مناطق خاصی برای زندگی گران‌تر از مناطق دیگر هستند. علاوه بر این، مانند اکثر مکان‌ها، مناطق روستایی و شهرهای کوچک‌تر از شهرها ارزان‌تر خواهند بود.

احتمالاً قبلاً از هزینه تحصیل در آمریکا در شهرهایی مانند سانفرانسیسکو، لس آنجلس و نیویورک سیتی آگاه هستید. اما آیا می‌دانستید که ایالت‌های جنوبی معمولاً زندگی ارزان‌تری را با مزیت اضافه آب و هوای گرم ارائه می‌دهند؟

اگر به جای مناطق ساحلی پرجمعیت‌تر، در داخل کشور زندگی می‌کنید، ممکن است به دنبال یک روش زندگی ارزان‌تر باشید.

البته، حتی در داخل یک شهر، قیمت ها بسته به موقعیت مکانی متفاوت خواهد بود، بنابراین قبل از اینکه تحقیقات مناسبی در مورد مکان خود انجام دهید، خیلی ناامید نشوید. به یاد داشته باشید، این مقاله باید فقط به عنوان یک راهنمای کلی باشد.

محل اقامت

زندگی دانشجویی در ایالات متحده به شدت بر دانشگاه متمرکز است. در واقع، زندگی در دانشگاه، به ویژه در مقطع کارشناسی، بخش مهمی از فرهنگ دانشگاه محسوب می‌شود و اگرچه می‌توانید زندگی خارج از دانشگاه را انتخاب کنید، اما در اقلیت خواهید بود.

اقامتگاه دانشگاه

شاید قبلاً در مورد زندگی در دانشگاه هایی آمریکایی فیلم هایی دیده باشید. درست مانند فیلم‌ها، اتاق‌های خوابگاه در ایالات متحده معمولاً با دانشجوی دیگری مشترک است، اگرچه گاهی اوقات ممکن است بتوانید برای یک اتاق یک نفره درخواست دهید.

برخی از پردیس‌ها همچنین « living communities» را ارائه می‌دهند، به عنوان مثال. انجمن های برادری و انجمن های اجتماعی، که در آن تعدادی از دانش آموزان با هم در خانه های بزرگ زندگی می کنند.

از آنجایی که زندگی در پردیس به تجربه دانشگاه آمریکایی بسیار مهم است، اغلب متوجه می‌شوید که دانشگاه‌های معتبرتر، مانند دانشگاه‌های آیوی لیگ، هزینه بیشتری نسبت به سایر دانشگاه‌های خصوصی یا دولتی دارند.

اقامت در محوطه دانشگاه معمولاً با یک ترم نه ماهه (برای سال تحصیلی) به جای اجاره عادی ۵۲ هفته ای که در بسیاری از اجاره های خصوصی انتظار دارید ارائه می شود.

معمولاً متوجه می‌شوید که اجاره مسکن در محوطه دانشگاه، اتاق، خدمات آب و برق (گاز، برق و آب) و اغلب حتی یک برنامه غذایی یارانه‌ای را پوشش می‌دهد. به طور کلی، شما می توانید انتظار داشته باشید که چیزی بین ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار اجاره در ماه بپردازید.

و به یاد داشته باشید، اگر برای تحصیل خود بورسیه دارید، بررسی کنید که آیا شامل خوابگاه می شود یا خیر. برخی از آنها از این امکان برخوردارند و این شما را در یک مزیت مالی بزرگ قرار می دهد.

اجاره های خصوصی در هزینه تحصیل در آمریکا

اگرچه اجاره کردن خارج از محوطه دانشگاه در ایالات متحده غیرمعمول است، به خصوص برای دانشجویان کارشناسی ارشد غیرمعمول نیست. و به طور غیرعادی، در مقایسه با بسیاری از مکان های دیگر در جهان، انجام این کار اغلب ارزان تر است.

اگر انتخاب کنید که یک خانه یا آپارتمان را با دانش آموزان دیگر به اشتراک بگذارید، هزینه های بیشتری نسبت به زمانی که تنها زندگی می کنید کاهش می دهید. حتی برخی از دانش‌آموزان ترجیح می‌دهند که اتاق خود را در اجاره‌های خصوصی مانند دانشگاه به اشتراک بگذارند و حتی در هزینه‌های بیشتری صرفه‌جویی کنند.

بسته به اینکه در کجای کشور زندگی می کنید و با چند نفر اشتراک دارید، احتمالاً ماهیانه ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار اجاره خواهید داشت. با این حال، اگر یک آپارتمان را به تنهایی در یک شهر بزرگ اجاره کنید، مبلغ بسیار بالاتری را باید در نظر بگیرید - در برخی موارد بیش از ۳۰۰۰ دلار آمریکا.

به یاد داشته باشید، اجاره خارج از محوطه دانشگاه به این معنی است که باید قبوض آب و برق خود را بپردازید. در ایالات متحده آمریکا معمولاً قبض آب توسط صاحبخانه پرداخت می شود. برای گاز و برق، یک خانوار به طور متوسط حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار در ماه پرداخت می کند. این مبلغ بین همه مستاجرین تقسیم می شود، بنابراین مبلغی که می پردازید می تواند بسیار کمتر باشد.

اکثر دانشگاه ها از ارائه مشاوره در مورد اسکان خارج از دانشگاه به دانشجویان خوشحال خواهند شد، پس چرا با دفتر دانشجویی بین المللی خود مشورت نکنید؟

غذا در هزینه تحصیل در آمریکا

اگر در محل اقامت شما غذا سرو نمی شود، باید برای خودتان خرید و آشپزی کنید. انجام این کار با بودجه کم همیشه آسان نیست، اما به زودی آن را به دست خواهید آورد! به یاد داشته باشید، در بودجه مواد غذایی باید همیشه موارد اضافی مانند لوازم آرایشی (خمیر دندان، شامپو و غیره) و محصولات تمیز کننده را در نظر بگیرد.

بسته به محل زندگی شما، بودجه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار در ماه را توصیه می کنیم. یک نظرسنجی اخیرا صورت گرفته توسط دولت ایالات متحده نشان داد که دانش‌آموزان هاوایی به طور متوسط ۴۶۰ دلار در ماه برای خرید مواد غذایی پرداخت می‌کنند، در حالی که یک دانشجوی نیوهمپشایر فقط ۹۰ دلار می‌پردازد.

اگر محل اقامت شما برنامه غذایی ارائه می دهد، معمولاً در قیمت اجاره گنجانده می شود. اگر اینطور نباشد، به طور متوسط یک دانشجو ۵۶۰ دلار در ماه برای این کار پرداخت می کند.

حمل و نقل

با زندگی در پردیس، ممکن است نیاز شما برای حمل و نقل عمومی کم‌ترین نیاز باشد. اما به طور کلی در هزینه تحصیل در آمریکا، برای رفت و آمد در ایالات متحده، مترو و اتوبوس ارزان‌ترین و راحت‌ترین روش حمل‌ونقل است.

یک سفر تکی با اتوبوس یا مترو در اکثر شهرها حدود ۱.۵۰ تا ۲.۷۵ دلار هزینه دارد.

اکثر شهرها گزینه های کارت سفر را ارائه می دهند تا سفرهای منظم را ارزان تر کنند. برخی کارت‌های پرداختی دارند (که اعتبار را از موجودی کلی کسر می‌کند) که به شما امکان می‌دهد سفرهای کوتاه را به عنوان بخشی از یک سفر در کنار هم قرار دهید. به عنوان مثال، یک اتوبوس کوتاه بلافاصله با یک سفر در مترو همراه می شود.

البته کابین ها نیز یک گزینه هستند، اما اینها گران هستند و به ندرت بهترین گزینه برای دانش آموزان هستند.

به عنوان یک دانش آموز ممکن است از تخفیف های مسافرتی برخوردار شوید، بنابراین حتماً بررسی کنید که در شهر خود چه چیزی حق شماست. به عنوان مثال، در نیویورک، یک مترو کارت دانشجویی سفر بسیار ارزان تری را برای شما به ارمغان می آورد.

سرگرمی

بخشی از تجربه دانشگاه لذت بردن از وقت با دوستان و شاید انتخاب برخی سرگرمی ها یا مهارت های جدید است. اگرچه می توانید به راحتی هر چقدر که دوست دارید برای سرگرمی خرج کنید، اما اگر از قبل کمی تحقیق کنید، مکان های زیادی را خواهید یافت که تخفیف های دانشجویی نیز ارائه می دهند.

اگر به دنبال سرگرمی رایگان هستید، چیزهای زیادی در اطراف وجود دارد. به عنوان مثال، برخی از پارک‌ها به دلیل برگزاری کلاس‌های ورزشی رایگان معمولی معروف هستند. و در حالی که همه موزه ها و گالری ها در ایالات متحده رایگان نیستند، برخی از آنها را خواهید یافت.

برخی مانند موزه هنر مدرن نیویورک زمان های خاصی را برای ورود رایگان ارائه می دهند. یا اگر در مکانی هستید که امکان آن وجود دارد، حتماً پارک های ملی دیدنی آمریکا را ببینید.

برخی از هزینه های متوسط برای سرگرمی به عنوان بخشی از هزینه تحصیل در آمریکا عبارتند از:

  • پینت آبجو: ۵.۰۰ دلار
  • بلیط سینما: ۹.۵۰ دلار آمریکا
  • بلیط کنسرت: ۱۰۰ دلار
  • غذای رستوران برای دو نفر*: ۶۰ دلار آمریکا

*هنگامی که بیرون غذا می خورید، باید برای انعام دادن به پیشخدمت نیز بودجه اختصاص دهید – حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد مرسوم است. و به یاد داشته باشید، سن قانونی نوشیدن الکل در ایالات متحده ۲۱ سال است - بالاتر از بسیاری از کشورها.

قابلیت اتصال

حفظ ارتباط با خانواده و دوستان به ویژه برای دانشجویان بین المللی که دور از خانه زندگی می کنند بسیار مهم است. بنابراین مطمئناً می خواهید برای هزینه های اینترنت و تلفن بودجه اختصاص دهید.

با زندگی در دانشگاه، اینترنت شما احتمالاً تحت پوشش هزینه اجاره شما خواهد بود. با این حال، در خارج از دانشگاه، یک خانواده به طور متوسط حدود ۶۴ دلار در ماه پرداخت می کند. البته این بین شما و هم خانه هایتان تقسیم می شود، بنابراین صورت حساب شما بسیار کمتر خواهد شد.

برای یک طرح فقط سیم کارت با داده کافی برای آسان کردن تماس با خانه، حدود ۲۰ تا ۴۰ دلار در ماه پرداخت خواهید کرد.

هزینه های متفرقه و پنهان

شما همیشه می خواهید در بودجه خود جایی برای هزینه های غیرمنتظره داشته باشید، اما هزینه های اضافی خاصی نیز وجود دارد که می توانید هر از گاهی انتظار داشته باشید. به عنوان مثال پوشاک.

همچنین هزینه های مرتبط با دوره شما وجود خواهد داشت. شما باید بتوانید به اکثر مطالب مطالعه خود به صورت آنلاین یا در کتابخانه دانشگاه دسترسی داشته باشید، اما همچنان باید بتوانید کتاب های درسی، لوازم التحریر و تجهیزات دوره را تهیه کنید.

مورد دیگری که باید درباره هزینه تحصیل در آمریکا در نظر بگیرید تمام هزینه های مرتبط با ورود و رفاه عمومی شما است: ویزای تحصیلی آمریکا و بیمه پزشکی ارزان نیستند.

سعی کنید در مورد جزئیات بی پایان بودجه خود استرس زیادی نداشته باشید. به محض اینکه تصویر وسیعی داشته باشید، همه چیز معنادارتر می شود.

اگر نگران توانایی مالی خود هستید، اکثر ویزاها به شما اجازه می دهند تا یک شغل پاره وقت در محوطه دانشگاه داشته باشید که می تواند به تسهیل امور مالی شما کمک کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در آمریکا با موسسه اعزام دانشجو studynique تماس گرفته و از مشاوره رایگان مشاورین خبره آن بهره مند گردید.

کد خبر: ۲۳۱٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha