۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
گرانی مرغ به تولیدکننده مربوط نمی شود | لزوم اصلاح سیاست های دولت
مدیرعامل شرکت پگاه جهان نما:

گرانی مرغ به تولیدکننده مربوط نمی شود | لزوم اصلاح سیاست های دولت

گرگان- سلیمانی، مدیرعامل شرکت پگاه جهان نما با بیان اینکه گرانی مرغ به تولیدکننده مربوط نمی شود، گفت: افزایش هزینه دارو و خوراک طیور، قیمت مرغ را افزایش داده بنابراین باید سیاست های دولت اصلاح شود.

حمید سلیمانی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با توجه به اینکه گلستان قطب صنعت طیور کشور است رسالت ما تامین امنیت غذایی است اما دولت برای تولید با ضرر به بخش خصوصی فشار می آورد.

مدیرعامل شرکت پگاه جهان نما با بیان اینکه تولید مولفه هایی دارد، افزود: دولت در قیمتگذاری نرخ مرغ آنالیز هزینه ها را به خوبی ندیده که این باعث زیاندهی بخش خصوصی شده است.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان با تاکید بر اینکه گرانی مرغ به تولیدکننده مربوط نمی شود، افزود: با توجه به افزایش هزینه دارو خوراک طیور، قیمت تمام شده محصول نیز افزایش خواهد یافت که این فرایند از کنترل بخش خصوصی خارج است با اینحال مسئولان این موضوع را نادیده گرفته اند.

وی ادامه داد: وقتی دولت قیمتی ثابت را برای فروش اعلام می کند که برای تولیدکننده توجیه اقتصادی ندارد، ناگزیر بخش خصوصی تولید را کاهش دهد؛ اتفاقی که در دو سال اخیر شاهد آن هستیم.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: تولید مرغ مانند صنعت فولاد نیست که بتوان برای جبران کمبود در یک پروسه زمانی با کار در سه شیفت آن را جبران کرد؛ این صنعت پرورش موجود زنده را انجام می دهد و پس از کاهش تولید یک دوره زمانی نیاز است تا دوباره حجم تولید افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت پگاه جهان نما با بیان اینکه باید قیمتگذاری بر اساس عرضه و تقاضا باشد، افزود: در این صورت قول می دهم قیمت مرغ از کیلویی۸۰ هزار تومان بیشتر نشود.

او به کمبود خوراک طیور در ماه های اخیر اشاره کرد و در خاتمه گفت: بخشی از نهاده های طیور از طریق واردات با ارز آزاد انجام می شود که این هزینه های تولید را بیشتر می کند به نظرم بهتر است که دولت دست از سر صنعت بردارد و اقتصاد دستوری را رها کند.

کد خبر: ۲۳۱٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha