۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
افزایش ۳۵ درصدی قیمت شیر خام در خراسان شمالی
مدیر امور دام جهاد کشاورزی خراسان شمالی خبر داد

افزایش ۳۵ درصدی قیمت شیر خام در خراسان شمالی

بجنورد - مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: قیمت شیر خام در خراسان شمالی که به علت کرونا کاهش‌یافته بود در روزهای اخیر با افزایش ۳۵ درصدی به شرایط پیش از اپیدمی بازگشته است.

به گزارش بازار به نقل از جهادکشاورزی خراسان شمالی، مهدی شکاری اظهار داشت: در اوایل اسفندماه پارسال قیمت شیر خام به کمتر از قیمت مصوب آن رسید به‌طوری‌که با نرخ کمتر از ۲۰ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم کاهش‌یافته بود. 

وی افزود: عرضه و تقاضا، تعیین‌کننده قیمت شیر خام است، با توجه به کاهش میزان مصرف شیر و پایین بودن میزان تقاضا برای این محصول، قیمت هم کاهش یافت اما اکنون به شرایط پیش از کرونا بازگشته است.

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: اکنون قیمت شیر خام تحویلی به کارخانه‌های لبنی، ۲۶ هزار تا ۲۷ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم است. 

شکاری اظهار کرد: شیر خریداری‌شده از دامداری‌های سنتی هم به علت بالا بودن میزان بار میکروبی، ۲۴ هزار ریال است که البته از قیمت مصوب (۲۳ هزار و ۹۰۰ ریال) بالاتر است. 

وی افزود: در این استان ۶۱ واحد گاوداری شیری صنعتی  فعال وجود و سالانه ۱۷۴ هزار تن شیر خام در استان تولید می‌شود. 

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در روزهای اخیر قیمت نهاده‌های دامی که با ارز دولتی وارد کشور می‌شود افزایشی نداشته است و برای حمایت از دامداران هشت هزار و ۵۵۳ تن جو با قیمت مصوب میان دامداران استان توزیع‌شده است. 

کد خبر: ۲۳٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha