۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
معرفی انواع سمعک نامرئی

معرفی انواع سمعک نامرئی

سمعک‌های نامرئی، در دو مدل iic و cic طراحی و تولید می‌گردند.

به گزارش بازار، سمعک‌های نامرئی، در دو مدل  iic و cic  طراحی و تولید می‌گردند. این دو نوع سمعک، به‌صورت مخفی در مجرای گوش بیماران قرار داده می‌شوند. از مزیت‌های استفاده از این نوع سمعک می‌توانیم به قابل تنظیم بودن در گوش و انتقال اصوات به شکل واضح اشاره کنیم.

علاوه بر این موارد، این وسیله نامرئی مناسب برای افرادی است که از دیده شدن سمعک در گوششان توسط دیگران معذب‌اند. در حالت کلی انواع سمعک‌ نامرئی را می‌توان برای همه افراد (به غیر از افراد مسن و کودکان) مورد استفاده قرار داد.

در این مطلب قصد داریم به معرفی انواع سمعک نامرئی بپردازیم؛ همچنین در صورتی که قصد خرید سمعک را دارید می‌توانید انواع متنوع این دستگاه را از طنین سمعک خریداری نمایید.

سمعک نامرئی  iic

سمعک مخفی iic، یکی از انواع سمعک‌های نامرئی محسوب می‌شود که کوچک‌ترین نوع این سمعک‌ها است. سمعک iic (Invisibel in the canal) به علت کوچک بودنش به طور کامل در کانال گوش قرار  می‌گیرد. سمعک iic در ابعاد کوچکی طراحی شده و برای بیمارانی کاربرد دارد که سطح کم‌شنوایی آنها خفیف تا متوسط است و کانال‌های گوش آنها به اندازه کافی پهن می‌باشد.

اغلب سمعک‌های iic دارای بند بسیار ظریفی هستند تا از این طریق، فرایند ورود و خروج دستگاه در گوش بیماران تسهیل شود. لازم به ذکر است که سمعک نامرئی اتیکن و زیمنس از جمله محبوب‌ترین سمعک‌های IIC به شمار می‌آیند. این دستگاه به اندازه کافی کوچک است و کیفیت و ظرافت صدای بی‌نظیر آن منجر می‌شود تا انتخاب بسیار مناسبی برای افراد نیازمند سمعک نامرئی باشد.

سمعک اتیکن در عمق مجرای گوش قرار می‌گیرد؛ لذا هیچ قسمتی از آن مشاهده نمی‌شود. شما عزیزان می‌توانید سمعک اتیکن یا زیمنس را از کلینیک شنوایی طنین سمعک تهیه نمایید.

سمعک نامرئی  cic

سمعک نامرئی cic (Completly in the canal) از جمله سمعک‌های سفارشی است که بر اساس شکل فیزیکی و اندازه گوش تولید می‌شود. سمعک cic کمی بزرگتر از سمعک های iic است. این مدل سمعک، به طور کامل درون کانال گوش بیماران قرار می‌گیرد و صداها را پس از تقویت به گوش بیمار منتقل می‌کند. بلندگوی تعبیه شده در این سمعک، در قسمت پشتی آن و به صورت مخفی قرار داده شده است.

در بخش جلویی سمعک‌های نامرئی cic نیز باتری و میکروفون آن مشاهده می‌شود. این نوع سمعک نیز برای بیمارانی با سطح شنوایی متوسط و حتی شدید مناسب است. نخستین سمعک نامرئی  cic توسط شرکت زیمنس به نام Signia Insio Silk Nx تولید و عرضه شده است. سمعک نامرئی زیمنس برای بیشتر بیماران قابل تجویز است. اما دیده‌شدن و یا دیده‌نشدن آن در گوش، به فرم گوش فرد بستگی دارد.

معرفی انواع سمعک نامرئی

تفاوت سمعک‌های نامرئی  iic و cic

در این بخش از مطلب به بررسی تفاوت‌های سمعک‌های iic و cic می‌پردازیم. سمعک های iic سایز کوچکتری نسبت به سمعک های cic دارند به همین علت واژه نامرئی برای این مورد مناسب‌تر خواهد بود. سمعک نامرئی cic به علت بهره‌بردن از رسیورهای قدرتمند، مناسب برای بیمارانی است که از کم‌شنوایی شدید رنج می‌برند. این قابلیت، اصلی‌ترین تفاوت میان مدل cic  و  iic محسوب می‌شود؛ چرا که مدل iic این نوع رسیورهای قدرتمند را ندارد.

معرفی بهترین سمعک نامرئی

بهترین و جدیدترین سمعک‌های نامرئیِ مدلِ  IIC که توسط ۳ برند از برترین برندهای بزرگ دنیا به تولید رسیده‌اند عبارت‌اند از:

۱- سمعک نامرئی اتیکن

کمپانی بزرگ اتیکن به طراحی و تولید یک مجموعه‌ی عالی از سمعک‌های نامرئی پردخته است که اسم سری جدید آن  Oticon Own است. که انواع مختلفی مانند cic، iic، itc و... دارد. زمانی که از این سمعک‌ها استفاده می‌کنیم، چون دیده نمی‌شوند هیچ جلب توجهی نمی‌کنند. این ویژگی باعث شده است که بسیاری از افراد این مدل از سمعک را انتخاب کنند.

این سمعک‌ها طوری به تقویت صدا پرداخته‌اند که فرد همیشه صداهای شفاف و واضح را بشنود و دارای اعتماد به‌نفس زیاد باشد.

معرفی انواع سمعک نامرئی

۲- سمعک نامرئی ریساند

نام یکی از سمعک‌های نامرئی کمپانی ریساند، LINX ۳D IIC  است که این سمعک درواقع سمعک ارتقاء یافته‌ی سمعک LINX۲  می‌باشد که اولین سمعکی است که برای آیفون ساخته شده است. این سمعک فقط مخصوص افرادی است که کم‌شنوایی‌شان حداکثر در حد ۶۰ دسی‌بل است و در فرکانس‌های بالاتر می‌تواند ۷۵ دسی‌بل هم باشد؛ زیرا رسیوری که در این نوع سمعک قابل استفاده است، رسیور LP است.

۳- سمعک نامرئی زیمنس (سیگنیا)

سه مورد از بهترین نوع سمعک نامرئی کمپانی زیمنس عبارت‌اند از:

 lnsio Nx IIC

 Signia Insio Silk Nx

Insio Primax IIC

کمپانی زیمنس، سمعک Insio Primax IIC  که یک سمعک وایرلس است را در سال‌های پیش معرفی کرد.  این سمعک جزو قوی‌ترین سمعک‌های آن زمان بود، به این صورت که کم‌شنوایی‌ها را از موارد سطحی تا شدید به طور کامل  پوشش دهی می‌کرد.  این سمعک نامرئی در سه سطحِ  ۳px ،  ۵px و ۷px طراحی شده است.

معرفی انواع سمعک نامرئی

قیمت سمعک نامرئی

معمولاً قیمت سمعک نامرئی، تفاوت چندانی با سایر مدل‌ها ندارد. در واقع قیمت سمعک بستگی به سطح تکنولوژی و سال تولید پردازشگر به کار رفته در آن دارد و طراحی ظاهری سمعک نیز تأثیر خاصی در قیمت آن ندارد؛ لذا، قیمت سمعک نامرئی  CIC و یا IIC با سمعک پشت گوشی، در صورتی که سطح تکنولوژی و پردازشگر مشابهی داشته باشند، تفاوتی با هم نمی‌کند. حداقل قیمتی که برای سمعک نامرئی می‌توان درنظر گرفت حدود ۴.۵ میلیون تومان است.

در نظر داشته باشید که در کلینیک طنین سمعک، ارائه دهنده خدمات شنوایی و سمعک است؛ در صورتی که قصد استفاده از سمعک را دارید می‌توانید سمعک مورد نظر خود را از کلینیک شنوایی طنین سمعک تهیه کنید.

سمعک نامرئی هوشمند

سمعک نامرئی هوشمند جدیدترین نوع سمعک است که از قابلیت‌های بالایی برخوردار است. این نوع از سمعک‌ها، به صورت هوشمند طراحی و تولید می‌گردد. به همین علت این نوع سمعک، را با نام سمعک‌های مخفی هوشمند هم شناخته می‌شود. سمعک‌ نامرئی هوشمند در دو نوع پشت‌گوشی و داخل گوشی ساخته و راهی بازار می‌شوند.

جمع بندی

همان طور که متوجه شدید در این مطلب به معرفی انواع سمعک نامرئی پرداختیم و اطلاعاتی را در این باره برایتان مطرح کردیم. حال که با انواع سمعک نامرئی آشنا شدید و تا حدودی مشخصات آنها را شناختید، امید داریم که پس از استفاده از سمعک‌، معضل کم‌شنوایی شما به‌خوبی حل شود و شما نگرانی از این بابت‌ نداشته باشید.

توصیه می‌کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع سمعک نامرئی با کارشناسان مجموعه طنین سمعک به شماره‌ی ۰۲۱۶۶۹۶۲۹۵۱ تماس حاصل نمایید. کارشناسان این مجموعه مفتخر هستند پاسخگوی ابهامات و سؤالات شما عزیزان باشند.

کد خبر: ۲۳۱٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha