۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
۱۰۲ میلیارد تومان طرح کشاورزی در لرستان بهره‌برداری می‌شود
رئیس جهاد کشاورزی استان لرستان:

۱۰۲ میلیارد تومان طرح کشاورزی در لرستان بهره‌برداری می‌شود

لرستان- بازدار، رئیس جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۷۱ طرح کشاورزی با اعتبار ۱۰۲ میلیارد تومان در لرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

عبدالرضا بازدار در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، ۷۱ طرح کشاورزی در استان لرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه هفته جهاد کشاورزی «کشاورزی، جهش تولید و امنیت غذایی» نامگذاری شده است، افزود: در این هفته برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود که یکی از این برنامه‌ها بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی استان است.

رئیس جهاد کشاورزی استان لرستان عنوان کرد: ۷۱ پروژه در بخش‌های آب و خاک، دام و طیور و آبزیان، باغبانی، صنایع تبدیلی و غذایی، منابع طبیعی و امور عشایر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها اعتباری بیش از ۱۰۲ میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: با افتتاح این طرح‌ها، سه هزار و ۳۲۷ خانوار از این پروژه‌ها بهره‌مند و برای ۴۸۴ نفر اشتغالزایی می‌شود.

بازدار با اشاره به تولید محصولات باغی در استان گفت: سطح باغات استان ۴۲ هزار و ۶۰۰ هکتار است که تولید ۲۸۰ هزار تن محصول پیش‌بینی می‌شود.

وی به افتتاح نخستین گلخانه هیدروپونیک تولید صیفی جات در شهرستان ازنا طی هفته اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: مساحت این گلخانه چهار هزار متر مربع است که با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال احداث  و به بهره‌برداری رسید.

رئیس جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت: در حال حاضر گلخانه هیدروپونیک شهرستان ازنا زیر کشت خیار بوده که میزان تولید آن بالغ بر ۲۵۰ تن در سال برآورد می‌شود.

کد خبر: ۲۳٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha