۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۱
۵.۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ارزی در استان بوشهر محقق شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

۵.۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ارزی در استان بوشهر محقق شد

بوشهر- باستین معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در یکسال اخیر بیش از ۵.۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ارزی در استان بوشهر محقق شد.

علی باستین در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی استان از اولویت‌های مهم در این استان است و استاندار تاکید ویژه‌ای در این زمینه دارد.

وی افزود: تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۵ هزار نفر بود که بیش از ۱۶ هزار شغل ایجاد شده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۹ درصد بود و رتبه ۱۶ کشور را دارا بود و در سال ۱۴۰۱ نرخ بیکاری به ۷.۶ درصد کاهش یافت.

باستین از افتتاح ۳۹ طرح اقتصادی با سرمایه گذاری ۱۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۴۵۰۰ نفر در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: آغاز عملیات اجرایی ۵۴ طرح اقتصادی با حجم سرمایه گذاری ۱۷ هزار میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال ۹۵۰۰ نفر در هفته دولت نیز از اقدامات پیش رو است.

باستین بیان کرد: در دهه فجر سال ۱۴۰۱، افتتاح ۹۶ پروژه اقتصادی با سرمایه گذاری ۸۷ هزار میلیارد تومان و ۵.۵ میلیارد دلار و اشتغالزایی ۱۱ هزار نفر محقق شد که امسال رشد پیدا می‌کند.

وی از کلنگ‌زنی ۴۲ پروژه اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۷۶۰۰ میلیارد تومان خبر داد و اظهار داشت: همچنین ۳۵ میلیون دلار و ۲۸۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی با اشتغالزایی ۷۵۰۰ نفر در یکسال اخیر در حوزه اقتصادی استان محقق شد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر ابراز داشت: در یکسال اخیر از لحاظ سرمایه‌گذاری ارزی با ۵.۸ میلیارد دلار و اختصاص ۹۸ درصد منابع کشور، رتبه اول کشور به بوشهر رسیده است.

باستین اضافه کرد: کارخانه فولاد بوشهر با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۵۰۰ نفر مستقیم و ۲ هزار نفر غیر مستقیم در دست اجراست.

کد خبر: ۲۳۱٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha