۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۳
طرح توسعه پلیمر کنگان با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد دلار اجرایی شد
در گفت و گو با بازار مطرح شد:

طرح توسعه پلیمر کنگان با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد دلار اجرایی شد

بوشهر- محمدی زاده استاندار بوشهر گفت: طرح توسعه پلیمر کنگان با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد دلار در استان بوشهر در یکسال اخیر اجرایی شد.

احمد محمدی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در دو سال اخیر در راستای توسعه و عمران و آبادانی استان، اقدامات ارزشمندی انجام شده که امیدوارم تداوم یابد.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، مصوبات بسیار خوبی برای رونق استان به تصویب رسید و علاوه بر آن، طرح‌های بزرگی نیز افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

استاندار بوشهر از تامین ۱.۲ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی با دستور رهبر معظم انقلاب برای پروژه راه آهن بوشهر شیراز خبر داد و خاطر نشان کرد: خط ریلی بوشهر به شیراز از اهمیت استراتژیکی برخوردار است و تکمیل آن اولویت نخست استان است.

محمدی زاده از افتتاح پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور با سرمایه‌گذاری ۵.۲ میلیارد دلار خبر داد و گفت: این مهم از دستاوردهای دولت سیزدهم است.

استاندار بوشهر از افتتاح ۴ طرح بزرگ حوزه پتروشیمی با حضور رئیس جمهور در اسفند ماه خبر داد و افزود: پروژه بزرگ مجتمع پتروشیمی پارس گلایکول، یک واحد نیروگاهی پتروشیمی، واحد دوم ASU۲ پتروشیمی دماوند و ۹ مخزن مربوط به فاز دوم مخازن سبز پتروشیمی عسلویه با سرمایه‌گذاری مجموع ۳.۷ میلیارد دلار از جمله این طرح‌ها است.

محمدی زاده از آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه پلیمر کنگان با حجم سرمایه گذاری بیش از ۱.۲ میلیارد دلار خبر داد و ابراز داشت: آغاز عملیات اجرایی باند دوم محور دالکی به کنارتخته با اعتبار ۸ هزار میلیارد ریال نیز در چند ماه گذشته محقق شده است.

وی از انعقاد موافقت‌نامه با بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری 760 هزار میلیارد ریال در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر خبر داد و گفت: رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار از اهداف حمایت از بخش خصوصی است و انعقاد موافقت‌نامه ها در همین راستاست.

کد خبر: ۲۳۱٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha