۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
مانع اصلی توسعه صادرات سیاست غلط دولت هاست
رییس سازمان توسعه تجارت کشور:

مانع اصلی توسعه صادرات سیاست غلط دولت هاست

گرگان - رییس سازمان توسعه تجارت کشور گفت: سیاست های غلط و لحظه ای دولت ها در حوزه صادرات، مانع اصلی فعالیت بازرگانان است.

مهدی ضیغمی در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به خبرنگار بازار اظهار کرد: سیاست های غلط و لحظه ای که توسط دولت ها در حوزه صادرات ایجاد می شود مانع اصلی این بخش است که فعالیت صادرکنندگان را با چالش روبه رو می کنند.

به گفته رئیس سازمان توسعه و تجارت کشور، صادرات مولفه ای مهم برای گسترش فعالیت های اقتصادی کشور محسوب می شود، بنابراین به واسطه ارزآوری آن باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر پشتیبانی از صادر کنندگان نیاز کشور به فروش نفت خام را کاهش می‌دهد.

ضیغمی با بیان این نکته که سال گذشته ۵۳ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشتیم، افزود: صادرات غیرنفتی در سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود یک و نیم میلیارد دلار یعنی ۱۶ درصد کاهش داشته است.

وی ضمن یادآوری اینکه کاهش ۱۶ درصدی صادرات در حوزه کالاهای غیرنفتی بوده، افزود: خوشبختانه در بخش های کشاورزی، صنایع و معدن شاهد رشد صادرات بوده ایم.

ضیغمی تصریح کرد: سیاست‌های جدید اخذ شده توسط دولت سیزدهم تأثیرات خوبی بر صادرات داشته همچنین این سیاست گذاری ها بر توسعه صادرات کشور موثر بوده است.

رئیس سازمان توسعه و تجارت کشور خاطرنشان کرد: حمایت از صادرکننده وابستگی کشور به صادرات نفت را کاهش می دهد براین اساس باید مشوق هایی برای آنها در نظر گرفته شود.

ضیغمی با بیان این نکته که در حال حاضر ۴۰ رایزن اقتصادی در سفارت خانه برخی از کشور ها مشغول به فعالیت هستند، افزود: رایزن های اقتصادی باید در سفارتخانه کشورهای بازار هدف، حضور داشته باشند.

کد خبر: ۲۳۱٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha